Jakie zmiany w Krajowym Programie Kolejowym?
Wiceminister infrastrukturyi budownictwa odpowiedzialny za kolej Piotr Stomma powiedział, że będą korektyw przyjętym w ubiegłym roku Krajowym Programie Kolejowym (KPK) dotyczącyminwestycji w infrastrukturę kolejową do 2023 r.
„Trzeba się spodziewać przesunięć w Krajowym ProgramieKolejowym. Jest to konieczne ze względu na stan przygotowania inwestycji przezPKP PLK, który był inny niż deklarowany w połowie zeszłego roku oraz ze względuna zmianę priorytetów rządu” – powiedział Stomma.
„Zarys nowego Krajowego Programu Kolejowego pojawi sięnajpóźniej do połowy tego roku. Jest naszą intencją, żeby skracać ten czas, alejest to kwestia pewnych dyskusji rządowych” – zapewnił Stomma. Dodał, żecałość zmian w programie ze względu na uzgodnienia na poziomie krajowym i wUnii Europejskiej powinna być gotowa do końca roku.
Zaznaczył, że planowane zmiany w KPK nie oznaczająwstrzymania inwestycji na kolei. „W tej chwili uzgodniliśmy z resortemrozwoju i resortem finansów wszystko co trzeba, żeby inwestycje kolejowe miałym.in. zapewnione finansowanie” – dodał Stomma.
Krajowy Program Kolejowy przygotowało MinisterstwoInfrastruktury i Rozwoju w 2015. Jego wykonawcą jest spółka PKP Polskie LinieKolejowe, a nadzorowanie programu powierzono ministrowi odpowiedzialnemu zatransport.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. zakłada m.in. ustalenielisty inwestycji podstawowych i rezerwowych na najbliższe osiem lat. Programprzewiduje wydanie ponad 67 mld zł na inwestycje w infrastrukturę kolejową.Zapisano w nim 10 priorytetów, m.in. poprawę stanu technicznego najważniejszychkorytarzy kolejowych, poprawę przepustowości linii kolejowych, inwestycje natzw. Magistrali Wschodniej, na trasach Rzeszów-Kielce-Lublin-Białystok-Olsztynczy wdrażanie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym.
„