Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie wagony gastronomiczne zostały zdyskwalifikowane przez PKP Intercity?

inforail
15.10.2018 11:05

W ubiegłym tygodniuna łamach InfoRail.pl pisaliśmy o komisyjnym zdyskwalifikowaniu sześciu wagonówgastronomicznych PKP Intercity.

Temat poruszony w odpowiedzi na interpelację poselskąRyszarda Petru przez wiceministra Andrzeja Bittela wydał się ciekawy, stąd teżpostanowiliśmy go nieco zgłębić. Niestety PKP Intercity udzieliły na zadanepytania odpowiedzi dość skąpych, w sumie nie ma się co dziwić. Cała rzeczdotyczy, jak się okazało, wagonów modernizowanych całkiem niedawno.

To były wagony modernizowane w latach 2008-2009 z wagonów WR– poinformowała nas rzeczniczka prasowa PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.Wagony po modernizacji pojeździły zatem zaledwie kilka lat. Na pytanie o powodyowej dyskwalifikacji przedstawicielka przewoźnika odpowiedziała jedynie, że sześćwagonów gastronomicznych zostało wycofanych z dalszej eksplantacji z uwagi naich stan techniczny i niemożliwość dalszej naprawy.

Przypomnijmy, że wagony zostały wyłączone z eksploatacji wlistopadzie 2017 roku na 14 lat przed terminem wynikającym z cykluutrzymaniowego. Wygląda zatem na to, że nie była to zbyt udana modernizacja.Oby kolejne, a PKP Intercity są w trakcie rozstrzygania przetargu na modernizację10 wagonów, okazała się lepsza.