Jakie wagony gastronomiczne zostały zdyskwalifikowane przez PKP Intercity?
W ubiegłym tygodniuna łamach InfoRail.pl pisaliśmy o komisyjnym zdyskwalifikowaniu sześciu wagonówgastronomicznych PKP Intercity.
Temat poruszony w odpowiedzi na interpelację poselskąRyszarda Petru przez wiceministra Andrzeja Bittela wydał się ciekawy, stąd teżpostanowiliśmy go nieco zgłębić. Niestety PKP Intercity udzieliły na zadanepytania odpowiedzi dość skąpych, w sumie nie ma się co dziwić. Cała rzeczdotyczy, jak się okazało, wagonów modernizowanych całkiem niedawno.
To były wagony modernizowane w latach 2008-2009 z wagonów WR– poinformowała nas rzeczniczka prasowa PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.Wagony po modernizacji pojeździły zatem zaledwie kilka lat. Na pytanie o powodyowej dyskwalifikacji przedstawicielka przewoźnika odpowiedziała jedynie, że sześćwagonów gastronomicznych zostało wycofanych z dalszej eksplantacji z uwagi naich stan techniczny i niemożliwość dalszej naprawy.
Przypomnijmy, że wagony zostały wyłączone z eksploatacji wlistopadzie 2017 roku na 14 lat przed terminem wynikającym z cykluutrzymaniowego. Wygląda zatem na to, że nie była to zbyt udana modernizacja.Oby kolejne, a PKP Intercity są w trakcie rozstrzygania przetargu na modernizację10 wagonów, okazała się lepsza.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„