Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie szt-y chcą kupić Przewozy Regionalne?

inforail
27.12.2016 09:54

Jak już informowaliśmyna łamach InfoRail Przewozy Regionalne po raz trzeci próbują kupić spalinowejednostki. Jakie? Przyjrzyjmy się pokrótce wymaganiom przewoźnika.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych, dwuczłonowychspalinowych zespołów trakcyjnych. Pojazdy będą przeznaczone do realizacji pracyprzewozowej w ruchu regionalnym na różnych kategoriach linii kolejowych owysokości peronów 300-760 mm. Wykonawca w ramach zamówienia zobligowany jest dodokonania przeszkolenia, a następnie certyfikowania przedstawicieli zamawiającegow zakresie utrzymania Pojazdów na poziomach utrzymania od P1 do P4. Dostarczanepojazdy powinny spełniać ogólne wymagania w zakresie przystosowania do ruchuregionalnego przy spełnieniu warunku znacznych oszczędności w kosztach uruchamianychpociągów z uwagi na wykorzystanie tańszego lekkiego taboru.

Do głównych cech pojazdów, wymaganych przez zamawiającegonależy zaliczyć m.in.: zastosowanie ekonomicznych silników spalinowych nowejgeneracji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja kabiny maszynisty i częścipasażerskiej, monitoring wnętrza Pojazdu, tempomat.

Konstrukcja oraz wyposażenie powinny zapewniać komfortowąpodróż w czasie przejazdu co najmniej do 4 godzin. Pojazd powinien byćwyposażony w stałe miejsca siedzące pozwalające na komfortową podróż.

Pojazd dwuczłonowy powinien być oparty na wózkachdwuosiowych. Maksymalna długość to 45000 mm, masa nie więcej niż 95 t, liczbamiejsc siedzących min. 130 oraz min. 10 składanych.

Podłoga:

1. Nie więcej niż 600mm pgs w strefie wejść.

2. Minimum 40% podłogi na poziomie nie wyższym niż 600 mmpgs.

3. Konstrukcja pojazdu musi umożliwiać swobodne i bezpiecznewyjście oraz wejście z peronów o wysokości od 300 do 760 mm pgs zgodnie z TSI PRM.

Eksploatacja pojazdu w zakresie temperatur -25°C do +35°C.Należy zapewnić niezawodną pracę podczas opadów atmosferycznych (nieregularnychw czasie i wielkości) oraz warunkach ostrej zimy (obfite opady śniegu i niskietemperatury).

Pojazd musi być zdolny do jazdy w trakcji ukrotnionej dotrzech pojazdów. Z każdym składem wykonawca dostarczy jeden przewód sterowania ukrotnionegoalbo w przypadku zastosowania sprzęgu samoczynnego wszystkie sygnały dokomunikacji pomiędzy pojazdami powinny być przesyłane przez złącza elektrycznesprzęgu samoczynnego.

Pojazd musi być wyposażony w dwa zespoły napędne (PowerPack) z silnikami spalinowymi wysokoprężnymi o mocy minimum 380kW, chłodzonymi cieczą,o poziomie emisji spalin kategorii IIIb.

Wymagana prędkość eksploatacyjna to 120 km/h.

Pojazdy mają być przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych? 2 miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich i 10% wszystkich miejsc przewidzianychdla osób uprzywilejowanych wg TSI PRM. Miejsca muszą znajdować się w zasięgudostępu do WC. W składzie mają znaleźć się też co najmniej 4 uchwyty doprzewozu rowerów.

Będzie też monitoring, system informacji pasażerskiej,system diagnostyki pokładowej, system liczenia pasażerów, system rejestracjiparametrów jazdy, system kontroli zużycia paliwa, system pomiaru prędkości idrogi, system komunikacji maszynista ?pasażer, system rozgłoszeniowy, moduł komunikacyjny GPS-GSM, system lokalizacjipojazdu. Będzie też Wi-Fi.

Okres żywotności pojazdu to 30 lat. Zamawiający wymaga, abywspółczynnik niezawodności każdego pojazdu nie był niższy od 0,95.

I poziomy utrzymania:

Interwał pomiędzy poziomami utrzymania P1 co najmniej 3 500km albo 7 dni,

Interwał pomiędzy poziomami utrzymania P2 co najmniej 40 000km albo 90 dni,

Interwał pomiędzy poziomami utrzymania P3 co najmniej 400000 km / 3 lata,

Interwał pomiędzy poziomami utrzymania P4 co najmniej 1 200000 km / 9 lat,

Interwał pomiędzy poziomami utrzymania P5 nie mniej niż 2400 000 km / 18 lat.