Jakie składy chce Małopolska?
Wczoraj na łamach InfoRail informowaliśmy, że UrządMarszałkowski Województwa Małopolskiego ogłosił przetarg na dostawę 12 sztukfabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej ipięcioczłonowej, przystosowanych do kursowania z prędkością do 160 km/h, wraz zdokumentacją techniczną. Osiem z nich mają to być pojazdy czteroczłonowe,kolejne cztery zaś pięcioczłonowe.
Pora na więcej szczegółów technicznych jednostek, jakie chcekupić samorząd dla Kolei Małopolskich. I tak ezt-y powinny być wyprodukowaneprzez jednego producenta, posiadać analogiczne rozwiązania techniczne ifunkcjonalne w wersji czteroczłonowej i pięcioczłonowej. Wszystkie zastosowane do produkcji zespoły, podzespołyi elementy muszą być fabrycznie nowe. Konstrukcja i parametry EZT muszą spełniaćwymogi każdorazowo obowiązujących norm i przepisów, a także wymagania pozostałychobowiązujących norm PN-EN, kart UIC oraz TSI.
Pociągi mają zostać wyposażonew silniki asynchroniczne prądu przemiennego i być przystosowane do poruszaniasię z prędkością 160 km/h. Muszą zostać przystosowane do polskich warunków atmosferycznych,w tym m.in. do obfitych opadów śniegu i jego zalegania.
Liczba drzwi:
Dla wersji pięcioczłonowej ? 8par.
Dla wersji czteroczłonowej ? 6par.
1 para to drzwi dwupłatowe najednej stronie pojazdu, rozmieszczone po 1 parze na członach zewnętrznych i po2 pary na członach wewnętrznych.
Dopuszcza się zmianę ilości pardrzwi zależnie od uwarunkowań projektowych, ale wymaga to uzgodnienia z zamawiającym.
Na swój pokład pojazd pięcioczłonowymusi zabierać min. 230 pasażerów na miejscach siedzących, czteroczłonowy zaśmin. 200.
Będzie też oczywiścieklimatyzacja, informacja pasażerska, liczniki energii, kamery i monitoring.
Komputer pokładowy powinienposiadać funkcje sterowania siły pociągowej, siły hamowania (układ prędkościzadanej) z modułem ERTMS/ETCS poziomu 2.
Zamawiającynie narzuca natomiast długości pociągu. Pozostaje ona w gestii producenta.
Trwałośćkonstrukcji określono na min. 30 lat, zaś trwałość powłok lakierniczych orazantygraffiti na 10 lat.
Wysokość podłogi w strefie wejściadla pasażerów określono na 760 +/- 50 mm nad poziomem główki szyny. Należyzapewnić bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z i do EZT z peronów o wysokości od550 mm do 1060 mm. Każdy ezt wyposażony ma zostać w stopnie ruchome (wysuwane)umożliwiające wejście bądź wyjście z peronów o niższej wysokości np. 300 mm.Stopnie muszą być podgrzewane i zabezpieczone od spodu przed dostępem śniegu ielementów stałych. Przejścia międzyczłonowe muszą być wykonane bez stopni z podświetleniemLED.
Malatura i wystrój wnętrzazamawiający uzgodni z wybranym producentem taboru.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W każdym składzie będą dwietoalety, z czego jedna przystosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych orazwyposażona w przewijak dla niemowląt. WC ma być w obiegu zamkniętym.
W każdym pojeździe zostaną zainstalowane 2 automaty do sprzedażybiletów z możliwością płatności gotówkowej i bezgotówkowej oraz sieć dobezprzewodowego dostępu do internetu dla podróżnych, LTE z możliwością współpracyw przypadku braku infrastruktury z siecią 4G.
Zamawiającywymaga, aby:
1)Współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) każdego ezt nie był niższy od92,0%;
2) Współczynnik niezawodnościkażdego ezt wynosił co najmniej 95,0%.
W przypadku, gdy powyższe współczynnikibędą niższe od wymaganych ? wykonawca zapłaci zamawiającemu kary umowne określonew umowie.
Przypomnijmy, że kryteriawyboru to:
1.Cena wykonania zamówienia brutto (w złotych) ? 90%,
2.Gwarancja ? 10%.
A to sprawia, że faworytem do zgarnięcia zamówienia wydaje się być bydgoskaPESA.
Szacunkowa wartośćzamówienia to 339 178 592,79 PLN, w tym wartość podstawowa zamówienia to 253172 901,07 PLN.
Pojazdy mają być dostarczone w latach 2016 -2017.
„