Jakie składy chce kupić PKP SKM?
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP SKM w Trójmieście ogłosiła przetarg na dostawę do 10 ezt-ów (1+9 w opcji). Sprawdzamy jakie to mają być pociągi.
Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego z opcją dostawy dodatkowych maksymalnie dziewięciu nowych ezt oraz wraz z dostawą sprzętu niezbędnego do utrzymania nowo-zakupionego taboru. Ezt-y przeznaczone będą do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Rumią - linia kolejowa nr 250 zarządzana przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. i dalej na trasie pomiędzy Rumią a Lęborkiem - linia kolejowa 202 zarządzania przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W przyszłości musi istnieć możliwość obsługi za pomocą zakupionych składów linii kolejowych nr 248, 253, 214, 229 i 201 po ich elektryfikacji. Pojazdy przeznaczone będą do obsługi połączeń o średnio-dobowym przebiegu min. 320 km. Incydentalnie, w szczególności z przyczyn związanych z utrzymaniem pojazdów lub nadzwyczajnymi ograniczeniami w korzystaniu z infrastruktury kolejowej może się zdarzyć, iż pojazdy będą wyjeżdżały poza ww. linie. W ramach zamówienia wykonawca obowiązany będzie również do dostawy pakietu pozderzeniowego oraz przeprowadzenie instruktażu i autoryzacji osób wskazanych przez Zamawiającego z obsługi, budowy, eksploatacji, zasad działania i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.
Wszystkie zastosowane do produkcji ezt-ów zespoły, podzespoły i elementy oraz sprzęt muszą być fabrycznie nowe.
Jakie składy?
PKP SKM oczekuje dostawy pojazdów sześcioczłonowych lub ośmioczłonowych o napędzie rozproszonym. Wymagane jest zastosowanie wózków napędnych i tocznych dwuosiowych. Liczba osi napędnych nie może być mniejsza niż 8. Kabiny maszynisty na obu końcach pojazdu muszą zapewniać jazdę równorzędną w obu kierunkach, oraz prowadzenie zespołu do 2 pojazdów w trakcji wielokrotnej w sytuacji awaryjnej lub na potrzeby transportu pojazdu (bez przewozu pasażerów) – wymagane zapewnienie sterownia układem hamulcowym i układem napędowym w trakcji wielokrotnej. Pojazd musi posiadać w każdym z członów co najmniej 2-je drzwi zewnętrznych dla pasażerów z jednej strony (nie wliczając drzwi do kabiny maszynisty lub przedziału ochronnego bezpośrednio przylegającego do kabiny maszynisty – o ile występuje). Nie dopuszcza się rozwiązań pojazdu piętrowego. Należy zapewnić możliwość dzielenia pojazdu w połowie – nie dopuszcza się stosowania w tym miejscu wózka Jacobsa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Długość całkowita pojazdu nie może przekroczyć 150 m. Ma być wyposażony w 340 miejsc siedzących i 560 stojących. Wymagana prędkość eksploatacyjna to 140 km/h.
Terminy dostaw
Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykonał gwarantowany zakres zamówienia w terminie 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Planowany termin wykonania zakresu zamówienia objętego prawem opcji, czyli dostarczenia ostatniego elektrycznego zespołu trakcyjnego w przypadku skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji określony jest na dzień 31 października 2023 r. Szczegółowy harmonogram dostawy poszczególnych ezt-ów, zamawiający i wykonawca ustalą po zawarciu umowy.