Jakie składy chcą wydzierżawić Koleje Śląskie?

inforail
16.11.2021 15:45
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na dzierżawę czterech ezt-ów.

Wiemy nieco więcej o składach, które chce pozyskać przewoźnik.

Zmodernizowane lub nowe

Przedmiotem zamówienia są zmodernizowane po 2004 roku lub nowobudowane po 2004 roku jednostki trakcyjne, składające się z co najmniej jednego wagonu silnikowego i wagonów sterowniczych lub doczepnych, stanowiące w warunkach ruchowych nierozłączną całość, posiadające co najmniej 3 człony łącznie i liczbę miejsc siedzących nie mniejszą niż 150 oraz wyposażone w toalety z zamkniętym układem sanitarnym.

Wszystkie pojazdy będące przedmiotem dzierżawy muszą posiadać obowiązującą dokumentację DTR oraz DSU w języku polskim oraz świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego lub zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. W okresie obowiązywania umowy Wykonawca nie będzie dokonywał zmian w DSU w obszarze dotyczącym czynności i czasokresów przeglądów. Wykonawca będzie musiał zgodzić się na wykonywanie przez Zamawiającego czynności utrzymania pojazdów w oparciu o przekazaną Zamawiającemu DSU.

Każdy przekazywany w trakcie trwania niniejszej umowy pojazd musi posiadać komplet ważnych świadectw sprawności technicznej pojazdu kolejowego, przy czym w przypadku utraty świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego Wykonawca winien wystawić nowe.

Obsługa

Obsługa pojazdów będzie dokonywana przez pracowników drużyn trakcyjnych Zamawiającego zgodnie z wymaganymi do tego uprawnieniami, a czynności utrzymaniowe przez pracowników obsługi technicznej Zamawiającego zgodnie z obowiązującą DSU pojazdu, przy czym w przypadku braku autoryzacji pracowników Zamawiającego na pojazdy będące przedmiotem dzierżawy Zamawiający może zlecić, a Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego przeszkolenia pracowników drużyn trakcyjnych i pracowników obsługi technicznej Zamawiającego w zakresie niezbędnym dla obsługi dostarczonych przez Wykonawcę pojazdów w uzgodnionym z Zamawiającym terminie przypadającym przed odbiorem pojazdów w liczbie do 15 osób, przy czym o dokładnej ilości decyduje Zamawiający.

Koleje Śląskie wymagają, aby wszystkie pojazdy będące przedmiotem dzierżawy miały wykonane przeglądy poziomu P3 oraz naprawy poziomu P4 i P5 tak, że przez cały okres wykonania Umowy nie będzie konieczności wykonywania przedmiotowych przeglądów i napraw przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza możliwość, aby w razie konieczności wykonania przeglądu poziomu P3 Wykonawca zapewnił pojazd zastępczy o parametrach nie gorszych od pojazdu będącego przedmiotem dzierżawy.

Pojazdy będące przedmiotem dzierżawy wykorzystane zostaną do realizacji pracy obejmującej:

1) pracę pociągową:

a) do obsługi pociągów pasażerskich Zamawiającego,

b) przejazdu pojazdów luzem do i od obsługiwanych pociągów;

2) pracę pozapociągową:

a) w celu wykonywania manewrów stacyjnych, obsługi manewrowej w punktach utrzymania i obrządzania pojazdów, ogrzewania składów, mycia i odkażania pojazdów,

b) podczas manewrów w pracy pociągowej, c) przejazdu Pojazdów luzem do i od pracy pozapociągowej.

Przed przekazaniem każdego z pojazdów zostanie przeprowadzona jazda próbna po liniach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z możliwością zmiany kabin, w której uczestniczyć będą upoważnieni przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy.