Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie pojazdy chcą kupić Koleje Dolnośląskie?

inforail
16.07.2015 07:56

W momencie ogłoszeniaprzetargu na dostawę 4 sztuk nowych, dwuczłonowych Spalinowych ZespołówTrakcyjnych, jednego typu, z napędem spalinowym, przeznaczonych do przewozówpasażerskich, wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, wielu obserwatorówstwierdziło, że faworytem do wygranej jest PESA, która mogłaby zaoferowaćKolejom Dolnośląskim Linki. Przewoźnik zapewniał potem, że jest otwarty nawszelkie oferty, spełniające wymagania przetargowe. Przyglądamy się pokrótceSIWZ.

I tak Koleje Dolnośląskiechcą nabyć pojazdy przystosowane do warunków środowiskowych i klimatycznych dlaterytorium Polski. Konstrukcja,parametry techniczne i eksploatacyjne pojazdów muszą spełniać wymaganiaodpowiednich norm EN, PN, BN, ZN, ISO, DIN, EEC, CEN, CENELEC, TSI, kart UIC,zaleceń ERRI(ORE) i być dopuszczone do kursowania po polskiej sieci kolejowej.Pojazdy muszą spełniać standardy środowiskowe, w zakresie emisji hałasu i byćwyposażone w instalację do zabudowy Europejskiego Systemu Sterowania PociągiemERTMS/ETCS poziom 2.

Konstrukcja pojazdu musi spełniać wymagania normy EN 15227 w zakresie 4scenariuszy zderzeniowych.

Jak wspomnieliśmy wszystkie muszą być jednego typu, identyczne, wszczególności pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych i kompletacji,wyposażenia oraz design wewnętrznego i zewnętrznego. Ich żywotność to conajmniej 30 lat.

Pojazd powinien posiadać min 125 miejsc siedzących, w tym minimum 100 stałychmiejsc siedzących oraz co najmniej 2 miejsca dla osób niepełnosprawnych nawózkach inwalidzkich. Do stałych miejsc siedzących nie zalicza się miejsc siedzącychuchylnych.

Niska podłoga powinna znajdować się na minimum 40% powierzchnipojazdu. Wysokość podłogi zapewniająca wysiadanie i wsiadanie do pojazdu orazwjazd i wyjazd pasażerów na wózkach inwalidzkich z peronów o poziomie od 300 do760 mm.

Maksymalna prędkość pojazdu nie może być niższa niż 120 km/h.

Ponadto przewoźnik wymaga klimatyzacji, WC z systemem zamkniętym,przystosowane do osób niepełnosprawnych, drzwi w każdym członie, monitoring isystemy informacji pasażerskiej.

Pojazd powinien być napędzany przez silniki wysokoprężne doładowane owtrysku bezpośrednim chłodzone cieczą. Moc silników ma gwarantować osiągnięciei utrzymanie przez pojazd prędkości 80 km/h na wzniesieniu 12?. Emisja spalinwg norm EURO IIIB.

W ramach zamówienie producent będzie musiał także przeszkolićpracowników Kolei Dolnośląskich.