Jakie pociągi chce kupić Wielkopolska?

inforail
18.07.2022 09:45
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Wielkopolska ogłosiła przetarg na zakup czterech ezt-ów.

Sprawdzamy jakie składy chce pozyskać województwo.

Jakie pociągi?

Mają to być jednostki przystosowane do pracy na torach o szerokości 1435 mm oraz napięciu 3 kV DC. Wymagana liczba członów to 5. Maksymalna prędkość eksploatacyjna to 160 km/h lub więcej.

Wysokość podłogi nad główką szyny to 760 - 780 mm n.p.g.s., zapewniająca spełnienie wymagań TSI PRM dla peronów 760 mm i 550 mm. Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich min 80%. Do długości niskiej podłogi zalicza się podłogę znajdującą się na wysokości 760 mm nad poziomem główki szyny oraz podłogę o innych wysokościach, do których dostęp realizowany jest za pomocą pochylni zgodnej z TSI PRM (do długości przedziałów pasażerskich nie wlicza się przejść międzyczłonowych).

Liczba miejsc siedzących – min. 240, w tym maksymalnie 10 miejsc uchylnych, a łączna liczba miejsc stojących – min. 280, przy założeniu 4 osoby/1m².

Układ wnętrza określono w sposób następujący:

1. Klasa 2, dla niepalących.

2. Otwarte przejścia międzywagonowe. Szerokość minimalna w najwęższym miejscu we wnętrzu pojazdu – 600 mm.

3. W obrębie drzwi wejściowych do pojazdu (w przedsionkach) zastosować wiatrołapy.

Pociągi mają być wyposażone w dwie toalety systemu zamkniętego, w tym jedna zgodnie z TSI PRM. W całym pojeździe tj. w przestrzeni pasażerskiej, kabinach maszynisty, i przedziałach WC ma być klimatyzacja. Układ klimatyzacji i ogrzewania powinny być ze sobą całkowicie zintegrowane i sterowane automatycznie. Obok toalety wykonanej wg TSI PRM wydzielić 2 miejsca na ustawienie wózków inwalidzkich wraz z pasami bezpieczeństwa. Wymagania – zgodnie z TSI PRM i UIC 565-3. Miejsca dla niepełnosprawnych nie mogą znajdować się w przestrzeni przeznaczonej do przewozu rowerów zgodnie z TSI PRM. W obu członach skrajnych, w obszarze czterech foteli naprzeciwległych wydzielić „przedział służbowy” dla obsługi pociągu.

Napęd mają zapewniać silniki asynchroniczne o sumarycznej mocy ciągłej min. 2000 kW, chłodzone powietrzem poprzez wentylatory zewnętrzne umieszczone na dachu pojazdu z zastosowaniem filtrów wielokrotnego użytku z wymienną matą filtrującą.

Malowanie poszycia pudła trzeba będzie wykonać farbą chemoutwardzalną poliuretanową. Malowanie zgodne z kartami UIC 842-5 i UIC 842-6. Malaturę należy wykonać w kolorach RAL3020, RAL9010, RAL9005, zgodnie ze schematem uzgodnionym z Zamawiającym. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego trzy warianty wykonania zewnętrznej powłoki lakierniczej. Malowanie pudeł wykonane będzie lakierem bezbarwnym antygraffiti. Wykonawca jest zobowiązany do umieszczenia na bocznych powierzchniach pudła herbów Województwa Wielkopolskiego wraz z napisem „Województwo Wielkopolskie” oraz logotypów Przewoźnika kolejowego i Poznańskiej Kolei Metropolitalnej w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym.

Wykonawca zainstaluje 3 automaty biletowe w ezt, w tym 2 automaty przystosowane do płatności tylko kartą płatniczą oraz 1 automat z możliwością płatności gotówką i kartą płatniczą. Automaty do sprzedaży biletów zostaną zamontowane w miejscach nie utrudniających przemieszczanie się pasażerom. Automat przystosowany do płatności gotówką i kartą zostanie zamontowany w członie z wydzielonymi miejscami dla wózków inwalidzkich z zachowaniem łatwego dostępu i obsługi przez osoby niepełnosprawne. Szczegółowa lokalizacja biletomatów do uzgodnienia z Zamawiającym. Nie dopuszcza się montażu biletomatów w przedsionkach.

Wykonawca wyposaży pojazdy w kompletny system liczenia pasażerów umożliwiający rejestracje ilości pasażerów wsiadających i wysiadających na wszystkich stacjach (przystankach) przez wszystkie drzwi pojazdu, a także w kompletną infrastrukturę do bezprzewodowego dostępu do Internetu dla podróżnych.

Wymagania eksploatacyjne:

P1 – co 10 dni,

P2 – co 60 dni ± 10 dni,

P3 – co 400 000 km ± 5% / 24 miesiące,

Minimalny przebieg zespołu do naprawy P4 co 1 200 000 km / co 8 lat,

Minimalny przebieg zespołu do naprawy P5 co 3 600 000 km / co 24 lata,

Okres życia pojazdu minimum 30 lat.