Jakie pociągi chce kupić kujawsko-pomorskie?
Sprawdzamy jakie pociągi chce pozyskać województwo kujawsko-pomorskie.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem asysty technicznej w okresie pięciu lat od daty przekazania każdego elektrycznego zespołu trakcyjnego.
Jakie składy?
Województwo chce pozyskać pojazdy czteroczłonowe, przystosowane do kursowania z prędkością 160 km/h (prędkość konstrukcyjna pojazdu 176 km/h). Długość pojazdu to maksymalnie 80 m.
Należy zapewnić ilość miejsc ogółem (siedzących + stojących) na poziomie ≥ 435 (przy założeniu 4 os/m2 ), w tym co najmniej 150 miejsc siedzących. Wnętrze ma być 2 klasy, bezprzedziałowe, z jednoprzestrzennym układem i z otwartymi przejściami międzyczłonowymi. Ilość drzwi pasażerskich po 2 sztuki na każdą stronę członu (łącznie 8 sztuk na każdą stronę pojazdu). Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałów pasażerskich to min. 80 %. Do długości niskiej podłogi zalicza się podłogę znajdującą się na wysokości 760 mm-850 mm nad poziomem główki szyny oraz podłogę o innych wysokościach, do których dostęp realizowany jest za pomocą pochylni zgodnej z TSI PRM (do długości przedziałów nie wlicza się przejść międzyczłonowych).
Pojazdy muszą zostać przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Wyznaczone mają być dwa miejsca w przedziale z kabiną WC. Przestrzeń stacjonowania osób na wózkach inwalidzkich oraz droga między drzwiami wejściowymi i dostęp do WC wykonana powinna zostać zgodnie z TSI PRM. Pojazd musi być wyposażony w ręcznie rozkładaną rampę. Rampa zlokalizowana będzie w pobliżu drzwi wejściowych członu z kabiną WC. Rampa powinna obsługiwać perony 550 mm i 760 mm zgodne z TSI PRM.
Mają być także miejsca na rowery, 4 sztuki umieszczone w jednym z członów skrajnych w strefie pomiędzy drzwiami wejściowymi. Przewóz rowerów odbywać się będzie w pozycji poziomej. Miejsce lokalizacja przestrzeni rowerowej musi być oznaczone na zewnątrz specjalnym piktogramem; Konstrukcja uchwytów rowerowych powinna umożliwić parkowanie pojedynczego roweru i jego wystawienie bez ingerencji w pozostałe zaparkowane rowery.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wykonawca przedstawi minimum dwa warianty kolorystyki zewnętrznej i wewnętrznej do uzgodnienia. Kolorystykę należy określić zgodnie z paletą kolorów RAL.
Będzie klimatyzacja, a pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesne oświetlenie LED, monitoring, systemy informacji pasażerskiej, emisji reklam, a także zliczania pasażerów oraz internet bezprzewodowy.
W każdym składzie znajdzie się też defibrylator.
Pojazd powinien być wyposażony w urządzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ETCS, poziom 2 (minimum baseline 3.4.0), posiadającym Certyfikaty Weryfikacji WE dla podsystemu sterowanie (TSI CCS) dopuszczające pojazd do eksploatacji po PKP PLK SA.