Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie piętrusy dla PKP Intercity? Zaglądamy do wymagań

inforail
14.07.2021 13:45
Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity ruszyły z dialogiem technicznym na zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi oraz świadczeniem usług utrzymania lokomotyw wielosystemowych. Teraz zaglądamy do wymagań przewoźnika.

Przedmiotem zamówienia jest:

1) Dostawa 38 fabrycznie nowych siedmiowagonowych składów piętrowych, w tym:

a. 38 wagonów sterowniczych,

b. 228 wagonów środkowych,

c. 45 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych.

2) Przeszkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi, budowy i utrzymania Pojazdów, w tym przeprowadzenie jazd szkoleniowych dla maszynistów Zamawiającego.

3) Dostawa elementów wchodzących w skład wyprawki.

4) Świadczenie przez Wykonawcę usług serwisu gwarancyjnego wagonów sterowniczych i wagonów środkowych.

5) Świadczenie przez Wykonawcę usług utrzymania 45 lokomotyw w okresie do pierwszych czynności utrzymania poziomu P4 (wraz z wykonaniem czynności utrzymania poziomu P4 oraz udzieleniem gwarancji na wykonane P4) dla każdej z Lokomotyw.

6) Sporządzenie i przekazanie dokumentacji technicznej oraz niezbędnej dokumentacji technologicznej.

7) Udzielenie licencji do dokumentacji oraz udzielenie licencji do oprogramowania Pojazdów na czas ich życia wraz z prawem sublicencji.

8) Dostarczenie każdego Pojazdu wraz z niezbędnym zainstalowanym i uruchomionym oprogramowaniem, zapewniającym komunikację w języku polskim.

Wymagania Zamawiającego dotyczące świadczenia usług utrzymania lokomotyw są następujące:

1) Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usług utrzymania technicznego Lokomotyw o zakresie czterech poziomów utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 1 - przegląd lub oględziny, poziom 2 - przegląd, poziom 3 - przegląd, poziom 4 - naprawa) wg zakresu ramowego określonego w Załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2005 r. w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych przy zachowaniu warunku współczynnika gotowości technicznej Lokomotyw na poziomie co najmniej 95% oraz współczynnika niezawodności Lokomotyw na poziomie co najmniej 95%;

2) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia specjalistycznego wyposażenia do świadczenia usług utrzymania takich jak narzędzia i przyrządy specjalistyczne oraz sprzęt diagnostyczny zgodnie z wykazem zawartym w DSU;

3) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług utrzymania nieplanowego, korekcyjnego oraz napraw gwarancyjnych;

4) Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia narzędzia informatycznego w ramach świadczenia usługi utrzymania wraz z aktualizacją programów informatycznych na okres gwarancyjny Lokomotyw dla przekazywania informacji o uszkodzeniach/usterkach lub awariach stwierdzonych w lokomotywach, pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą;

5) Wykonawca od początku świadczenia usług utrzymania zaangażuje pracowników Zamawiającego bezpośrednio w wykonywaną pracę przy świadczeniu usług utrzymania lokomotyw według modelu: 50% pracowników Wykonawcy oraz 50% pracowników Zamawiającego;

6) Wykonawca zapewni regularne szkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie nabycia wiedzy i umiejętności do prowadzenia samodzielnego utrzymania lokomotyw po zakończeniu świadczenia usług utrzymania przez Wykonawcę, a następnie certyfikowania przedstawicieli Zamawiającego w zakresie wykonania przeglądów/napraw na poziomach od P1 do P4, według zakresu przewidzianego w DSU pojazdów;

Wymagania Zamawiającego dotyczące piętrowego składu typu push-pull są następujące:

1) Konfiguracja podstawowa:

a. Wagony sterownicze, z miejscami siedzącymi w strefach (przedziałach) klasy 1. i 2., z przedziałem służbowym, maszynami vendingowymi, strefą PRM, strefą dla opiekunów z dziećmi oraz miejscami dla podróżujących z rowerami,

b. wagony środkowe z miejscami siedzącymi w strefach (przedziałach) klasy 1. i/lub 2.

c. lokomotywa wielosystemowa;

2) Możliwość rekonfiguracji składu w zakresie od 2 do 10 wagonów środkowych w tym możliwość eksploatacji jako skład klasyczny bez wagonów sterowniczych;

Wymagania ogólne dotyczące konstrukcji i wyposażenia Lokomotyw:

1) eksploatacja na torach o szerokości 1 435 mm;

2) układ osi: Bo’Bo’;

3) skrajnia maksymalnie G1 wg PN-EN 15273;

4) dopuszczalny nacisk na oś ≤221 kN;

5) budowa lokomotywy: modułowa, kabina maszynisty przystosowana do obsługi przez dwóch pracowników drużyny trakcyjnej;

6) lokomotywa przystosowana dla prowadzenia składów pociągów zmiennokierunkowych typu push-pull oraz składów pociągów klasycznych;

7) zasilanie z sieci trakcyjnej: 3kV DC, 25 kV AC 50 Hz;

8) minimalny okres eksploatacji lokomotywy: 30 lat;

9) prędkość eksploatacyjna: co najmniej 200 km/h;

10) trakcja wielokrotna – tak, do 2 lokomotyw razem, oraz możliwość jazdy lokomotywy na doprzęgu w stanie nieczynnym w składzie klasycznym oraz w składzie push-pull z pełnymi parametrami eksploatacyjnymi;

11) dopuszczenie do eksploatacji: Pojazdy będą posiadać ważne, bezterminowe dokumenty dopuszczające do eksploatacji na terenie: Polski i Czech dla pojazdu zgodnego z TSI. W przypadku dostarczenia dokumentów terminowych, Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania bezterminowych dokumentów dopuszczających do eksploatacji w w/w krajach przed upływem ważności dokumentów terminowych. Wykonawca dostarczy również deklarację weryfikacji WE dla pojazdu pierwszego pojazdu z danego typu oraz deklaracje zgodności z  dopuszczonym typem dla poszczególnych Pojazdów wystawionych zgodnie z Rozporządzeniem 2019/250. Właścicielem (posiadaczem) wszystkich dokumentów dopuszczających pojazdy do eksploatacji musi być Zamawiający;

12) minimalny czas do wykonania czynności utrzymania poziomu P4: 72 miesiące;

13) minimalna moc ciągła lokomotywy: 5,5 MW.

Wymagania ogólne dotyczące konstrukcji i wyposażenia wagonów sterowniczych i środkowych:

1) eksploatacja na torach o szerokości 1 435 mm;

2) prędkość eksploatacyjna ≥ 200 km/h;

3) długość ze zderzakami ≤ 28 m;

4) układ osi 2’2’;

5) liczba miejsc ok. 800 miejsc dla bazowego składu piętrowego 7-wagonowego;

6) zgodność z TSI w pełnym zakresie, w tym TSI PRM, wyposażenie pojazdu w urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się;

7) minimalny okres eksploatacji wagonów: 30 lat.

Wyposażenie: Klimatyzacja, indywidualne gniazdka elektryczne i ładowarki USB, ładowarki indukcyjne, miejsca do przewozu rowerów, miejsca dostosowane do przewozu osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, bezprzewodowy internet WiFi, elektroniczny system informacji pasażerskiej, system monitoringu CCTV, maszyny vendingowe, inne miejsca specjalne;

Budowa wagonów: Maksymalnie modułowa umożliwiająca dokonywanie możliwie szybko niezbędnych wymian poszczególnych elementów/podzespołów, kabina maszynisty wagonu sterowniczego przystosowana do obsługi przez dwóch pracowników drużyny trakcyjnej;

Wagon sterowniczy musi być wyposażony w układ sterowania dwukierunkowego do prowadzenia pociągów typu Push-Pull;

Dopuszczenie do eksploatacji: Pojazdy będą posiadać ważne, bezterminowe dokumenty dopuszczające do eksploatacji na terenie: Polski i Czech dla pojazdu zgodnego z TSI. W przypadku dostarczenia dokumentów terminowych, Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania bezterminowych dokumentów dopuszczających do eksploatacji w w/w krajach przed upływem ważności dokumentów terminowych. Wykonawca dostarczy również deklaracja weryfikacji WE dla pojazdu pierwszego pojazdu z danego typu oraz deklaracje zgodności z  dopuszczonym typem dla poszczególnych Pojazdów wystawionych zgodnie z Rozporządzeniem 2019/250. Właścicielem (posiadaczem) wszystkich dokumentów dopuszczających pojazdy do eksploatacji musi być Zamawiający. Podmiotem odpowiedzialnym za utrzymanie będzie Zamawiający;

Minimalny czas do wykonania naprawy P4: 72 miesięcy.

Dostawa wszystkich pojazdów objętych zamówieniem nastąpi w terminie do 31.05.2026 r., przy czym dostawa 3 lokomotyw, 2 wagonów sterowniczych, 12 wagonów środkowych powinna nastąpić w terminie do 31.12.2023 r.