Jakie lokomotywy dla PKP CARGO?
W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o ogłoszonym przez PKP CARGO przetargu na dostawę do 20 lokomotyw elektrycznych. Ogłoszenie o zamówieniu pojawiło się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, stąd znamy więcej szczegółów na temat maszyn, jakie chce kupić przewoźnik. I tak mają to być fabrycznie nowe lokomotywy wielosystemowe, przystosowane technicznie i prawnie (posiadających homologacje i pełne dopuszczenie) do eksploatacji i prowadzenia pociągów towarowych na terytorium następujących państw:1) Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry –w ilości ośmiu lokomotyw, wyposażonych w systemy zasilania:a) 3 kV DC;b) 15 kV 16 2/3 Hz AC;c) 25 kV 50 Hz AC.2) Polska, Niemcy –w ilości czterech lokomotyw, wyposażonych w systemy zasilania:a) 3 kV DC;b) 15 kV 16 2/3 Hz AC.3) Polska, Niemcy, Holandia –w ilości trzech lokomotyw, wyposażonych w systemy zasilania:a) 3 kV DC;b) 15 kV 16 2/3 Hz AC;c) 25 kV 50 Hz AC;d) 1,5 kV DC oraz na zelektryfikowanych stacjach granicznych.Zamówienie obejmuje też pełne utrzymanie techniczne (full-service) lokomotyw w okresie udzielonej gwarancji jakości oraz w okresie od zakończenia okresu gwarancji do terminu wykonania pierwszej naprawy rewizyjnej P4, tj. czynności odpowiadających czwartemu poziomowi utrzymania. Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (WGT) dla każdej z lokomotyw w danej części zamówienia nie był niższy od 0,960, a współczynnik niezawodności (WN) dla wszystkich lokomotyw w danej części zamówienia nie był niższy od 0,970. Dla wszystkich trzech części przedmiotu zamówienia wymagane jest dostarczenie wraz z pierwszą lokomotywą, tzw. zestawu antyawaryjnego, składającego się z fabrycznie nowych części i podzespołów, przeznaczonych do użycia w lokomotywach, których dostawa jest przedmiotem zamówienia. Zamówienie zostało podzielone na części, zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. I tak:Część nr 1 –dostawa ośmiu lokomotyw:2 sztuki do 31 sierpnia 2016 roku Czechowice-Dziedzice2 sztuki do 30 września 2016 roku2 sztuki do 31 października 2016 roku 2 sztuki do 30 listopada 2016 roku Wrocław-Brochów.Część nr 2 –dostawa czterech lokomotyw:2 sztuki do 31 grudnia 2016 roku Poznań-Franowo2 sztuki do 31 stycznia 2017 roku Wrocław-Brochów.Część nr 3 –dostawa trzech lokomotyw:2 sztuki do 28 lutego 2017 roku Poznań-Franowo1 sztuka do 31 marca 2017 roku Wrocław-Brochów.Oferenci muszą wpłacić wadium w wysokości:1) część pierwsza –6 400 000 PLN;2) część druga –3 200 000 PLN;3) część trzecia –2 400 000 PLN.O zamówienie może ubiegać się producent, który wyprodukował w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie), co najmniej 1 lokomotywę elektryczną, co zostało potwierdzone uzyskaniem homologacji tej lokomotywy, w co najmniej jednym z krajów, o których mowa w Opisie przedmiotu zamówienia. Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów:1. Cena –80%2. Współczynnik gotowości technicznej –10%3. Współczynnik niezawodności –10%. Przypomnijmy, że oferty można składać do 6 marca 2015 roku.