Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie lokomotywy chcą kupić PKP Intercity?

inforail
05.06.2021 07:45

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o dialogu konkurencyjnym, dotyczącym dostawy 63 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania oraz opcją na kolejne 32 pojazdy.

Wiemy już jakie elektrowozy chce pozyskać przewoźnik.

Wymagania ogólne dotyczące konstrukcji i wyposażenia:

1) eksploatacja na torach o szerokości 1435 mm;

2) układ osi: Bo’Bo’;

3) dopuszczalny nacisk na oś ≤220 kN;

4) budowa lokomotywy:

- modułowa dwukabinowa,

- kabina maszynisty dwuosobowa - ze stanowiskiem dla maszynisty i pomocnika maszynisty, stanowisko maszynisty po prawej stronie w kierunku jazdy;

5) zasilanie z sieci trakcyjnej: 3kV DC, 15kV AC, 25 kV AC;

6) ilość pantografów – minimum 2;

7) minimalny okres eksploatacji lokomotywy 30 lat;

8) prędkość eksploatacyjna: co najmniej 200 km/h;

9) trakcja wielokrotna – wymagana;

10) dopuszczenie do eksploatacji: pojazdy muszą posiadać ważne, bezterminowe dokumenty dopuszczające do eksploatacji na terenie: Polski, Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii oraz Węgier dla pojazdu zgodnego z TSI. Zamawiający dopuszcza dostarczenie dokumentów terminowych, jednakże w tym przypadku wykonawca zobowiązany będzie do przekazania bezterminowych dokumentów dopuszczających do eksploatacji w ww. krajach przed upływem ważności dokumentów terminowych.

11) minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1: 25 000 km;

12) minimalny czas do wykonania naprawy P4: 60 miesięcy;

13) minimalna moc ciągła lokomotywy: 5,6 MW.

Urządzenia bezpieczeństwa, sterowania ruchem i łączności:

1) STM zgodnie z TSI dla krajów: Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry;

2) urządzenia czujności – SIFA zgodnie z TSI;

3) łączność radiowa: radiotelefony dualne (analogowe i GSM-R) umożliwiające eksploatację w krajach Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry, wyposażone w funkcję Radiostop;

4) ETCS – urządzenia pokładowe poziomu drugiego L2;

5) realizacja sygnału A1 „Alarm” zgodnie z wytycznymi instrukcji Ie-1 PKP PLK;

6) narodowe systemy bezpieczeństwa dla krajów: Polska, Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry.

8. Wymagane systemy teletechniczne i teleinformatyczne:

1) system diagnostyki pokładowej;

2) przeciwpożarowy system alarmowy;

3) monitoring wizyjny CCTV szlaku;

4) prawny rejestrator drogi zintegrowany z prędkościomierzem;

5) prędkościomierz elektroniczny;

6) dostęp do Internetu dla załogi (opcjonalny);

7) system GPS;

8) system łączności Pokład-Ziemia;

9) moduł komunikacji GSM/LTE do wymiany danych.

Terminy dostaw pojazdów:

1) dostawa pierwszego i drugiego z pojazdów - nie później niż w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy;

2) dostawa trzeciego i czwartego z pojazdów - nie później niż w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy;

3) dostawa wszystkich pojazdów objętych umową dostawy (w tym pojazdów zamówionych w ramach prawa opcji) - w terminie do 60 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Wskazane terminy wykonania dostaw mają charakter ramowy i mogą ulec zmianie.

Wymagania Zamawiającego dotyczące świadczenia usług utrzymania pojazdów:

1) Wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usług utrzymania technicznego Pojazdów dla poziomów P1, P2 i P3 przy zachowaniu warunku współczynnika gotowości technicznej wynoszącego co najmniej 95 % oraz współczynnika niezawodności taboru wynoszącego co najmniej 95 %, a także współpracę z pracownikami zamawiającego przy wykonywaniu utrzymania technicznego poziomu P1 pojazdów;

2) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia specjalistycznego wyposażenia do świadczenia usług utrzymania takich jak narzędzia specjalne, przyrządy oraz sprzęt diagnostyczny;

3) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług utrzymania nieplanowego, korekcyjnego oraz napraw pogwarancyjnych;

4) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania czyszczenia pojazdów;

5) Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia narzędzia informatycznego w ramach świadczenia usługi utrzymania pojazdów, dla przekazywania informacji o uszkodzeniach/usterkach lub awariach stwierdzonych w pojazdach;

6) Wykonawca od początku świadczenia usług utrzymania zaangażuje pracowników zamawiającego bezpośrednio w wykonywaną pracę przy utrzymaniu pojazdów według modelu: 50% pracowników wykonawcy oraz 50% pracowników zamawiającego gdzie liderem będzie pracownik wykonawcy;

7) Wykonawca zapewni regularne szkolenia pracowników zamawiającego w zakresie nabycia wiedzy i umiejętności do samodzielnego utrzymania pojazdów po zakończeniu świadczenia usług utrzymania przez wykonawcę;

8) Wymagany okres świadczenia usług utrzymania przez wykonawcę będzie liczony od dnia protokolarnego odbioru końcowego pierwszego pojazdu do momentu wykonania pierwszej naprawy P4 dla ostatniego pojazdu (z zastrzeżeniem, że usługa utrzymania pojazdów kończy się indywidualnie dla każdego z pojazdów po wykonaniu pierwszej naprawy P4), jednak nie krócej niż 60 miesięcy liczonych od dnia protokolarnego odbioru końcowego dostawy każdego z pojazdów;

9) Wykonawca w ramach świadczenia usług utrzymania zobowiązany będzie do zarządzania konfiguracją oraz zarządzanie wymianą w ramach utrzymania. Po każdej wprowadzonej zmianie w pojeździe (także w odniesieniu do oprogramowania) będzie zobowiązany do przekazania dokumentacji z procesu zarządzania zmianą;

10) Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania certyfikatu funkcji przeprowadzania utrzymania lub certyfikatu IRIS przez cały okres świadczenia usług utrzymania (ważny najpóźniej od dnia rozpoczęcia świadczenia usług utrzymania).