Jakie ezt-y dla SKM Warszawa? [SIWZ]
Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o ogłoszeniu przez SKM Warszawa przetargu na dostawę 13ezt-ów z opcją na siedem kolejnych. Jakie pociągi chce kupić przewoźnik?
Maksymalna prędkość składów to 160 km/h (konstrukcyjna 176km/h).
Długość pojazdu 4-członowego to 70-75,6 m, zaśpięcioczłonowego 85-95 m. Jednostki muszą być przystosowane do jazdy w trakcjipodwójnej w różnych konfiguracjach. Czas zmiany kabiny nie może być dłuższy niż3 minuty. Każda jednostka powinna zostać wyposażona w system diagnostykipokładowej. Musi być też przyjazna osobom niepełnosprawnym, zgodnie zwymaganiami ZTM Warszawa.
Każdy pociąg ma być zgodny z TSI (2016 r.), dopuszczony doruchu, bezpieczny, zbudowany modułowo, co będzie skutkowało szybką wymianąpodzespołów. Kolorystyka pojazdów ma być zgodna z księgą wizualizacji ZTM, azatem kremowa, czerwona, żółta, czarna i ciemnoszara. Malatura ma wpisywać sięw określone tam schematy.
W każdej jednostce mają być zamontowane systemy informacji pasażerskiejz wyświetlaczami czołowymi, bocznymi, numeru obiegu, bocznymi wewnętrznymi icentralnymi wewnętrznymi.
Pociągi mają być jednoprzestrzenne, bezprzedziałowe, opojemności odpowiednio dla cztero i pięcioczłonowego 670 i 825 osób. Majązostać wydzielone miejsca dla niepełnosprawnych. Fotele będą umieszczone takjak w kursujących obecnie jednostkach SKM, tj. m.in. w układzie twarzą w twarzi „metro”. Będzie też miejsce dla kierownika pociągu z monitorami dotykowymi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy powinny być wyposażone w ETCS (2017 r.).
I systemy. Mają być: zintegrowany system pomiaru prędkości idrogi, system rejestracji parametrów jazdy, system liczenia pasażerów.
Jak już informowaliśmy producent będzie odpowiedzialny zautrzymanie pojazdów przez 15 lat.
„