Jakie ezt-y dla Kolei Wielkopolskich?
Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail Urząd Marszałkowski WojewództwaWielkopolskiego, a nie Koleje Wielkopolskie, jak podały niektóre media, ogłosiłprzetarg na dostawę pięcioczłonowych ezt-ów. Jakich? Rzut oka na specyfikacjęprzetargową.
Składy będą pięcioczłonowe. Wysokość podłogi to 760 mmn.p.g.s. zapewniająca spełnienie wymagań TSI PRM dla peronów o wysokości 760mmi 550 mm. Procent niskiej podłogi w stosunku do długości przedziałówpasażerskich min 90%. Do długości niskiej podłogi zalicza się podłogęznajdującą się na wysokości 760 mm nad poziomem główki szyny oraz podłogę oinnych wysokościach, do których dostęp realizowany jest za pomocą pochylni.
Dopuszczalna masa całkowita składu nie więcej niż 170 t,długość to max 92 m. Pociągi mają kursować z prędkością do 160 km/h.
Ilość miejsc siedzących to min. 240, w tym maksymalnie 10miejsc uchylnych. Łączna ilość miejsc stojących ? min. 290, przy założeniu 4osoby/1m?. Układ siedzeń 2+2 w rzędzie uwzględniający ustawienie naprzeciwleglei szeregowo, zapewniającym przejście o szerokości nie mniejszej niż 600 mm.Fotele mają być mocowane do ściany w sposób umożliwiający łatwy dostęp dlaurządzeń do czyszczenia wnętrza. Tkanina obiciowa ? wełna-plusz, modułytapicerowane ? miękkie o grubości pianki min 50mm, z wyprofilowanymi zagłówkamipokrytymi skórą naturalną.
Fotele będą wyposażone w:
1) drewniane podłokietniki ? stały od strony ściany wagonu iruchomy od strony przejścia;
2) uchwyt od strony przejścia dla osób stojących;
3) stolik uchylny i siatka na gazety na tylnej części oparcia(dotyczy foteli w układzie szeregowym).
Trzeba będzie też zabudować gniazdka elektryczne AC230V,50Hz, max 150W dla każdego podwójnego fotela.
W oknach zamontowane zostaną rolety. Pojazdy mają byćklimatyzowane, wyposażone w dwie toalety. Będą stojaki do przewozu 4 rowerów.Będzie monitoring, informacja pasażerska, system zliczania pasażerów, system lokalizacjipojazdu, dynamiczny rozkład jazdy i Wi-Fi.
Napęd zapewnią silniki asynchroniczne o mocy ciągłej min.500 kW każdy, chłodzone powietrzem poprzez wentylatory zewnętrzne umieszczonena dachu pojazdu z zastosowaniem filtrów wielokrotnego użytku. Dwa falownikigłówne w technologii IGTB chłodzone powietrzem lub cieczą zamontowane mają byćna dachu pojazdu po jednym na dwa silniki. Należy zastosować dodatkowewygłuszenie przestrzeni pod urządzeniami układu napędowego i zasilającegoznajdującymi się na dachu ezt, w celu ograniczenia przedostawania się dźwiękupracy urządzeń do wnętrza pojazdu. Średnie przyspieszenie rozruchu ezt wzakresie prędkości od 0 do 30 km/h ? ? 1,0 m/s? (pojazd o masie eksploatacyjnejw stanie gotowości do pracy + pasażerowie siedzący. Należy przyjąć masępasażera 70 kg). 4. Droga hamowania służbowego ? nie więcej niż 1100 m od 160km/h. Maksymalne opóźnienie hamowania ? 1,2 m/s?.
Burty pociągów trzeba będzie pomalować farbą antygraffiti. Wykonawcajest zobowiązany do umieszczenia na bocznych powierzchniach pudła herbówWojewództwa Wielkopolskiego oraz napisów „Województwo Wielkopolskie” wmiejscach uzgodnionych z zamawiającym. W tym miejscu dodajmy, że operatorempociągów będą Koleje Wielkopolskie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W każdym członie pociągu pojawi się biletomat ? łącznie 5 napociąg. Składy zostaną też przystosowane pod kątem zamontowania kasowników iczytników kart PEKA.
Każdy pojazd zostanie wyposażony w defibrylator. Pociągibędą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (m.in. WC).
Eksploatacja. Przebiegi między przeglądami:
P1 min 5 000 km ? 5%/ 10 dni
P2 co 30 000 km ? 5%/ 60 dni
P3 co 450 000 km ? 5%/ 24 miesiące
P4 min 1 000 000 km ?5%/co 8 lat
P5 min 3 000 000 km ?5%/co 24 lata.
Żywotność pojazdu to 30 lat. Zamawiający wymagawspółczynnika niezawodności na poziomie nie mniejszym niż 0,97%.
„