Jakie ezt-y chce kupić PKP SKM? Patrzymy na SWZ
Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP SKM w Trójmieście ogłosiła przetarg na dostawę 10 ezt-ów.
Sprawdzamy jakie to mają być składy.
Wymagania
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dziesięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, wraz z dostawą sprzętu niezbędnego do utrzymania nowo-zakupionego taboru, zwanego w dalszej części Sprzętem. EZT przeznaczone będą do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Gdańskiem Śródmieście a Rumią - linia kolejowa nr 250 zarządzana przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. i dalej na trasie pomiędzy Rumią a Lęborkiem. W przyszłości musi istnieć możliwość obsługi za pomocą zakupionych EZT linii kolejowych nr 248, 253, 214, 229 i 201 po ich elektryfikacji.
EZT przeznaczone będą do obsługi pociągów o średnio-dobowym przebiegu min. 320km. Incydentalnie, w szczególności z przyczyn związanych z utrzymaniem pojazdów lub nadzwyczajnymi ograniczeniami w korzystaniu z infrastruktury kolejowej może się zdarzyć, iż pojazdy będą wyjeżdżały poza ww. linie. W ramach zamówienia wykonawca obowiązany jest również do dostawy pakietu po-zderzeniowego oraz przeprowadzenie instruktażu i autoryzacji osób wskazanych przez zamawiającego z obsługi, budowy, eksploatacji, zasad działania i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.
Wszystkie zastosowane do produkcji EZT zespoły, podzespoły i elementy oraz Sprzęt muszą być fabrycznie nowe.
Wymagany jest pojazd czteroczłonowy o napędzie rozproszonym, musi być przystosowany do obsługi trakcyjnej, z zastosowaniem wózków napędnych i tocznych dwuosiowych. Liczba osi napędnych nie może być mniejsza niż 4. Kabiny maszynisty na obu końcach pojazdu muszą zapewniać jazdę równorzędną w obu kierunkach oraz prowadzenie zespołu do 2 pojazdów w trakcji wielokrotnej – wymagane zapewnienie pełnej współpracy wszystkich podsystemów oraz możliwość sterowania wszystkimi urządzeniami z jednej kabiny. Łączenie pojazdów w trakcje wielokrotną (pełna gotowość eksploatacyjna, pojazd gotowy do ruchu) nie może trwać dłużej niż 5 minut. Pojazd musi posiadać w każdym z członów co najmniej 2-je drzwi zewnętrznych dla pasażerów z jednej strony (nie wliczając drzwi do kabiny maszynisty lub przedziału ochronnego bezpośrednio przylegającego do kabiny maszynisty – o ile występują). Nie dopuszcza się rozwiązań pojazdu piętrowego.
Długość całkowita pojazdu to 75 m ± 3% (liczone bez sprzęgów).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ilość miejsc siedzących w EZT to min. 170, dopuszcza się maksymalnie 10% uchylnych, a Ilość miejsc stojących w EZT to min. 287 (w wyliczeniu powierzchni przyjąć 4 osoby/m2 i zajętość miejsc rozkładanych oraz miejsc do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się – poruszających się na wózkach inwalidzkich), ponadto przy toalecie zastosować podparcia kulszowe.
Wysokość podłogi musi wynosić, w strefie wejście do pojazdu: 960 mm ±10mm nad poziomem główki szyn, dla nowych zestawów kołowych i bez obciążenia od pasażerów. Przejścia między-wagonowe z płynną zmianą wysokości podłogi według TSI PRM, w całym przedziale pasażerskim zmiana wysokości podłogi musi odbywać się za pomocą pochylni o nachyleniach zgodnych z TSI PRM, wymóg nie dotyczy podłogi zlokalizowanej bezpośrednio w sąsiedztwie skrajnych wózków napędowych (w pierwszych przedziałach za kabiną maszynisty lub przedziałem ochronnym – o ile występuje w pojeździe), gdzie dopuszcza się zastosowanie stopni. W przypadku zastosowania stopni (zmian wysokości podłogi bez pochylni) wymagane jest, aby były one antypoślizgowe oraz aby krawędzie kontrastowały z kolorem otoczenia (krawędzie w kolorze żółtym). Konstrukcja pojazdu winna zapewniać pełne bezpieczeństwo podróżnych podczas wsiadania i wysiadania przez wszystkie drzwi pasażerskie pojazdu z peronów o wysokości od 300 mm do 960 mm npgs z uwzględnieniem wymagań TSI PRM.
Wymagana prędkość pociągu to co najmniej 140 km/h.
Pudło z zewnątrz i wewnątrz winno być zabezpieczone antykorozyjnie.
Jednostki mają być klimatyzowane. Będą też wyposażone w CCTV oraz systemy informacji pasażerskiej.