Jakie ezt-y chcą wydzierżawić Koleje Dolnośląskie?
Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o przetargu Kolei Dolnośląskich, którego przedmiotem jest dzierżawa czterech sztuk wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z napędem asynchronicznym.
Sprawdzamy jakie składy chce pozyskać przewoźnik.
Wymagania
Wymagania stawiane pojazdom są następujące:
Pojazdy muszą być wolne od wad i nie mogą być obciążone prawami osób trzecich, które ograniczałyby lub wyłączały wykonanie umowy oraz nie mogą stanowić przedmiotu żadnego postępowania sądowego, egzekucyjnego lub administracyjnego, w wyniku którego nastąpiłoby lub mogłoby nastąpić jakiegokolwiek ograniczenia tytułu prawnego do pojazdów
Pojazdy muszą być tego samego typu i serii i mieć dopuszczenie do eksploatacji wymagane przepisami prawa krajowego i unijnego do poruszania się na terenie Polski i liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK (świadectwo typu lub zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji).
Wiek pojazdów nie może przekraczać 10 lat. Muszą być wyposażone w napęd asynchroniczny z silnikami klatkowymi rozruchem falownikowym i możliwością odzysku energii podczas hamowania. Preferowany będzie układ 5-członowy z wózkami Jacobsa o układzie osi Bo’2’2’2’2’Bo’
Układ wnętrza ma być jednoprzestrzenny, bez drzwi przejściowych w całej przestrzeni pasażerskiej. Liczba miejsc siedzących stałych – minimum 220, liczba miejsc ogółem – minimum 500. Prędkość maksymalna pojazdu – minimum 160 km/h. Długość pojazdu określono poniżej 95 m, masę służbową pojazdu – poniżej 200 t. Liczba drzwi to min. 6 par drzwi na stronę. Pojazd ma być wyposażony w system informacji pasażerskiej – dynamiczny, w oparciu o dane z bazy SKRJ, spełniający minimalne wymagania przepisów krajowych w zakresie informacji pasażerskiej, system lokalizacji – przekazywanie pozycji pojazdu na podstawie GPS z możliwością zaimportowania pojazdów do systemów zamawiającego AWIA i ConSEL.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wymagania w zakresie utrzymania są następujące:
Pojazdy muszą być sprawne technicznie, mieć wskazany certyfikowany podmiot odpowiedzialny za utrzymanie (ECM) w europejskim rejestrze pojazdów kolejowych (EVR) oraz wystawione dokumenty dopuszczenia do użytkowania przez ECM.
Wykonawca (lub wskazany przez niego ECM, jeśli wykonawca nie jest ECM pojazdów) musi wyrazić zgodę na samodzielne wykonywanie przeglądów poziomów P1 i P2 przez Zamawiającego. W ramach tego punktu Wykonawca przekaże dokumentację systemu utrzymania (DSU) i dokumentację technicznoruchową (DTR) pojazdów.
Wymagany przebieg pomiędzy przeglądami P1 min. 5 000 km lub bez limitu przebiegu, wymagany czas pomiędzy przeglądami P1 to min. 14 dni lub bez limitu czasu. Przegląd poziomu P1 nie musi wymagać do wykonania wjazdu na kanał przeglądowo-naprawczy. Wymagany przebieg pomiędzy przeglądami P2 min. 40 000 km lub bez limitu przebiegu, a wymagany czas pomiędzy przeglądami P2 min. 60 dni lub bez limitu czasu. W okresie dzierżawy pojazdy nie mogą wymagać wykonania przeglądu poziomu utrzymania P3, P4, P5 lub Wykonawca na czas tego przeglądu zapewni pojazd zastępczy tego samego typu spełniający wymagania Kolei Dolnośląskich i niewymagający dodatkowych szkoleń personelu.
Przewoźnik wymaga także przeprowadzenia szkoleń – w przypadku dzierżawy pojazdów innego typu niż eksploatowane przez niego.