Jakie będą świękorzyskie Impulsy?
inforail
06.02.2014 15:22
Jakie będą świękorzyskie Impulsy?
Już we wrześniu po świętokrzyskich torach pojadą nowe pociągi kolei regionalnych. Trwa właśnie dopracowanie wszystkich szczegółów dotyczących wyglądu, kolorystyki, funkcjonalności i komfortu, obowiązujących w składach. Wiadomo na pewno, że będą bardzo nowoczesne i dopasowane do potrzeb pasażerów.
Unowocześnienie połączeń regionalnych i rozbudowa infrastruktury kolejowej jest niezwykle istotnym elementem rozwoju województwa. Dość powiedzieć, że nowoczesna komunikacja jest jedną z osi priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020. Jedną z inwestycji wpisujących się w te działania jest zakup nowoczesnych pociągów kolei regionalnych, którego dokona Południowa Grupa Zakupowa, której liderem jest Samorząd Województwa Świętokrzyskiego. W jej skład wchodzą ponadto samorządy województw małopolskiego, śląskiego i podkarpackiego. Pociągi mają rozwijać prędkość do 160 km/h i posiadać minimum 150 miejsc siedzących. Ich wygląd pozostaje w gestii poszczególnych samorządów i będzie się od siebie różnił.
– Wybieramy wszystko, cały wygląd składu od początku do końca, łącznie z takimi detalami jak kolor szyby, jaką podpórkę ma ona mieć, kolory rur, sufitów czy wykładzin. To wszystko musimy ustalić konkretnie na piśmie. Cała masa szczegółów –wyjaśnia Mariusz Brzeziński, kierownik Oddziału Przewozów Pasażerskich Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. – Wygląd idzie w parze z funkcjonalnością. Wszystko robimy z myślą o pasażerach, nie pod kątem urzędników czy przewoźników. Chcemy zapewnić najlepszy komfort, jaki jest obecnie dostępny w przewozach pasażerskich –dodaje Mariusz Brzeziński.
A udogodnień dla podróżnych będzie wiele –gniazdka przy każdej parze siedzeń, podpórki na laptopy, sieć WiFi LTE, schowki na gazety, dynamiczna informacja pasażera na specjalnych ekranach czy tablice ledowe wyświetlające informacje o najbliższym przystanku. Same siedzenia również będą wyjątkowe –wykonane ze skóry ekologicznej o ponad 50% większej wytrzymałości niż fotele materiałowe –Według nas to będą jedne z najnowocześniejszych wagonów regionalnych w Polsce, odpowiadające również komfortowi pociągów wyższej kategorii –mówi Mariusz Brzeziński.
– Wybieramy wszystko, cały wygląd składu od początku do końca, łącznie z takimi detalami jak kolor szyby, jaką podpórkę ma ona mieć, kolory rur, sufitów czy wykładzin. To wszystko musimy ustalić konkretnie na piśmie. Cała masa szczegółów –wyjaśnia Mariusz Brzeziński, kierownik Oddziału Przewozów Pasażerskich Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. – Wygląd idzie w parze z funkcjonalnością. Wszystko robimy z myślą o pasażerach, nie pod kątem urzędników czy przewoźników. Chcemy zapewnić najlepszy komfort, jaki jest obecnie dostępny w przewozach pasażerskich –dodaje Mariusz Brzeziński.
A udogodnień dla podróżnych będzie wiele –gniazdka przy każdej parze siedzeń, podpórki na laptopy, sieć WiFi LTE, schowki na gazety, dynamiczna informacja pasażera na specjalnych ekranach czy tablice ledowe wyświetlające informacje o najbliższym przystanku. Same siedzenia również będą wyjątkowe –wykonane ze skóry ekologicznej o ponad 50% większej wytrzymałości niż fotele materiałowe –Według nas to będą jedne z najnowocześniejszych wagonów regionalnych w Polsce, odpowiadające również komfortowi pociągów wyższej kategorii –mówi Mariusz Brzeziński.
Ważnym udogodnieniem będą biletomaty w każdym wagonie, w których będzie można płacić nie tylko gotówką, ale również za pomocą kart płatniczych. Nacisk zostanie położony również na wygodę i funkcjonalność w kabinach maszynistów.
Pociągi mają być wyposażone także w system kontroli liczby pasażerów oraz punktualności składów. Zebrane za jego pomocą dane na bieżąco będą przekazywane do centrum nadzoru pociągów. Nowe składy będą obsługiwały trasy regionalne oraz tak popularne jak Ostrowiec Świętokrzyski –Skarżysko – Kielce –Kraków oraz te same relacje w kierunku Częstochowy. Dodatkowo, w przyszłości, będzie prawdopodobnie możliwość pojechać nimi na trasie Kielce –Katowice. Zakup pociągów będzie dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łącznie do naszego województwa trafi 6 składów –3 w tym roku i 3 na początku 2015 roku. – Odbiór pierwszych pojazdów ma nastąpić pod koniec sierpnia tego roku. To dość szybko, a już od września składy mają być w rozkładzie jazdy –kończy Mariusz Brzeziński.
Pociągi mają być wyposażone także w system kontroli liczby pasażerów oraz punktualności składów. Zebrane za jego pomocą dane na bieżąco będą przekazywane do centrum nadzoru pociągów. Nowe składy będą obsługiwały trasy regionalne oraz tak popularne jak Ostrowiec Świętokrzyski –Skarżysko – Kielce –Kraków oraz te same relacje w kierunku Częstochowy. Dodatkowo, w przyszłości, będzie prawdopodobnie możliwość pojechać nimi na trasie Kielce –Katowice. Zakup pociągów będzie dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łącznie do naszego województwa trafi 6 składów –3 w tym roku i 3 na początku 2015 roku. – Odbiór pierwszych pojazdów ma nastąpić pod koniec sierpnia tego roku. To dość szybko, a już od września składy mają być w rozkładzie jazdy –kończy Mariusz Brzeziński.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024