Jaki tabor na komercyjnych połączeniach Przewozów Regionalnych?
Wczoraj PrzewozyRegionalne obwieściły, że będą uruchamiać komercyjne połączenia pod nową marką.To, że będą one obsługiwane jednostkami EN57 to decyzja przewoźnika.
We wnioskach składanych do UTK Przewozy Regionalne musiałypodać tabor, którym będą obsługiwać połączenia komercyjne. I podały.
Linię Kraków Główny – Zator (Przeciszów), zgodnie zwnioskiem Przewozów Regionalnych mają obsługiwać: EN57, EN57 SPOT, EN71, ED72.
Linię Katowice – Zator (Spytkowice), zgodnie z wnioskiemPrzewozów Regionalnych mają obsługiwać EN57, EN57 SPOT, EN71, ED72.
Oba połączenia zgłoszono jako Regio i jako takie powinny zostaćuruchomione przez Przewozy Regionalne.
Połączenie z Ostrowca Świętokrzyskiego do Wrocławia zostanienatomiast uruchomione na podstawie decyzji, dotyczące dostępu dla pasażerskichprzewozów kolejowych na trasie Sandomierz – Wrocław Główny – Sandomierz. Jegoobsługę będą realizowały jednostki EN57 ALd, zaś we wniosku wskazano, że będzieto kategoria InterRegio.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Tabor do obsługi wszystkich połączeń, których uruchomieniezaanonsowały wczoraj Przewozy Regionalne został zatem w sposób wyraźny wskazanyprzez przewoźnika w składanych wnioskach. Realizacji zadań komercyjnych,zgodnie z decyzjami Prezesa UTK, może zatem odbywać się tylko takimi składami,jakie zostały zgłoszone. To, że przewoźnik nie pochwalił się wczoraj kwestiamitaborowymi, w sumie nie było się czym chwalić, nie zmienia tego faktu.
Przypomnijmy, że o pociągi kategorii InterRegio, z którejnie wiedzieć czemu w Przewozach Regionalnych zrezygnowano, w znacznej częścibyły realizowane składami wagonowymi, co w jakimś stopniu usprawiedliwiało ichfunkcjonowanie. Siedmiogodzinna podróż pociągiem Superregio, z OstrowcaŚwiętokrzyskiego do Wrocławia, stawia pod sporym znakiem zapytania sensuruchamiania takiego połączenia, zwłaszcza w kontekście obsługi jednostką EN57,nawet po modernizacji.
„