Jaki tabor na komercyjne połączenia Przewozów Regionalnych wg Przewozów Regionalnych?
Przewozy Regionalne niezwykłyinformować o swoich planach i zamierzeniach. Czasem jednak publikują pewneinformacje, świadomie lub nie – tego nie wiemy, na Facebooku.
Tak też było w przypadku taboru, który będzie obsługiwałkomercyjne połączenia. Szału, jak łatwo się domyśleć, nie będzie. PrzewozyRegionalne podały, że do obsługi kursów na trasie Katowice – Zator i Kraków –Zator skierowane zostaną jednostki EN57 i EN61. Ta ostatnia nie zostałazgłoszona do UTK na etapie składania wniosków. Nie zmienia to jednak faktu, żejeśli wyjedzie będzie najbardziej komfortowym składem na ww. liniach.
Na trasie Ostrowiec Świętokrzyski – Wrocław ma pojawić się EN57ALd,a więc zgodnie ze złożonym wnioskiem.
Z informacji opublikowanych przez przewoźnika wynika, że doobsługi połączeń komercyjnych nie zostaną skierowane jednostki ED72, które mimowszystko oferują nieco wyższy komfort niż EN57.
Niezadowolenia z takiego obrotu sprawy nie kryją potencjalnipasażerowie, by przytoczyć jeden z komentarzy, jaki pojawił się na Facebooku: Liczyłem, że Państwo zapewnią tabor typowydla ruchu dalekobieżnego, lecz nie będą obsługiwane jednostkami typowoprzystosowanymi do ruchu lokalnego! To jest jakiś paradoks, i ja na pewno niebędę z tych połączeń korzystał. W tej sytuacji trudno mówić o jakimśpodwyższonym komforcie. Trudno nie zgodzić się z taką opinią, zwłaszcza, żepodróż z Ostrowca Św. do Wrocławia może zająć około 7 godzin.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„