Jaki tabor dla Pomorza? – perspektywy
Tabor, którykupiliśmy do tej pory to zakupy niewystarczające ? powiedział dziś na KongresieKolejowym Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Chodzi mianowicie o pojazdy do obsługi linii PKM. To 10spalinowych pojazdów, przypomnijmy, dostarczyła je bydgoska PESA. Linia 248, azatem linia PKM, ma charakter górski.Stąd też i pojazdy muszą być przystosowane do jej obsługi ? mówił Świlski.
Skoro zatem dotychczasowe zakupy nie są wystarczające tołatwo domyśleć się, że samorząd przygotowuje kolejne zakupy. Dziś mamy 51pociągów, z czego 24 to ezt-y ? poinformował Świlski. To liczbaniewystarczająca ? mówił dalej. W planach jest zakup 10 ezt-ów przez PKP SKMoraz 30 kolejnych pociągów przez samorząd województwa. Przy ich pozyskaniuwojewództwo chciałoby skorzystać z pomocy unijnej. Wiemy, że możemy napotkać trudności,konkurencja również chce dokonywać zakupów ? stwierdził Świlski.
Bez modernizacji 22 pojazdów trudno byłoby mówić operspektywach. Dzięki oszczędnościom przy tym projekcie udało nam się pozyskaćdwa nowe Impulsy ? dodał Maciej Lignowski, Prezes PKP SKM. To światełko wtunelu ? mówił. W niedalekiej przyszłości przewoźnik chce pozyskać wspomniane10 ezt-ów. Jakie? Nie chciałbym definiować ich długości. Kończone jest studiumwykonalności zamówienia. Nowymi jednostkami zastąpimy 20-22 pociągi serii EN57? wyjaśnił Lignowski. Według nieoficjalnych informacji PKP SKM chce pozyskaćpojazdy pięcio i siedmioczłonowe. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRailzakupione czteroczłonowe Impulsy nie poradziły sobie w pojedynkę, stąd teżkonieczność połączenia ich. Takie rozwiązanie skutkuje tym, że w ruchu jesttylko jeden pociąg zestawiony z nowych jednostek.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„