Jaki tabor dla Kolei Śląskich?
inforail
03.07.2012 18:33
Jaki tabor dla Kolei Śląskich?
Koleje Śląskie chcą wyleasingować używane, spalinowe zespoły trakcyjne. Konkretnie 36 sztuk różnych pojazdów. Wszystkie jednak mają być po wykonanej naprawie głównej i modernizacji. Zamówienie zostało podzielone na trzy części. Część A obejmuje dostawę 10 (dziesięć) sztuk pojazdów –3 składy jednoczłonowe i 7 dwuczłonowych.Część B to dostawa 13 sztuk pojazdów dwuczłonowych, zaś część C 13 sztuk składów jednoczłonowych. Dodatkowo zamówienie obejmuje usługi dodatkowe, bezpośrednio związane z przekazaniem pojazdów, w tym szkolenie pracowników Kolei Śląskich oraz świadczenie usługi utrzymania składów w okresie 36 miesięcy od dnia ich odbioru. Pojazdy mają być leasingowane przez przewoźnika w okresie od 30 października 2012 roku do 30 marca 2018 roku. Spłata rat leasingowych będzie odbywać się wg następującego planu:
– 1 rok finansowania: 19,95 (dziewiętnaście 95/100)% kapitału,
– 2 rok finansowania: 19,95 (dziewiętnaście 95/100)% kapitału,
– 3 rok finansowania: 19,95 (dziewiętnaście 95/100)% kapitału,
– 4 rok finansowania: 19,95 (dziewiętnaście 95/100)% kapitału,
– 5 rok finansowania: 19,95 (dziewiętnaście 95/100)% kapitału,
– ostatnia, sześćdziesiąta rata –płatna w 5 roku finansowania powiększona zostanie o 0,25% kapitału co stanowić będzie opłatę z tytułu wykupu. Szacunkowa wartość zamówienia to 100 –140 milionów złotych. Oferenci muszą wykazać się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń obecnie realizowanych (świadczenia okresowe lub ciągłe) należytym wykonywaniem zamówienia w zakresie dostawy obejmującej co najmniej 2dwa kolejowe pojazdy trakcyjne, w okresie ostatnich 36 miesięcy przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzanie działalności jest krótszy to w tym okresie, o wartości co najmniej 7.500.000,00 PLN brutto. Jedynym kryterium wyboru będzie cena.
W środowisku kolejowym dało się usłyszeć już głosy, że murowanym faworytem do zwycięstwa w tym przetargu jest spółka Sigma Tabor, która swego czasu zakupiła w Holandii składy typu DH1 i DH2. Pojazdy są dotychczas niezagospodarowane, mimo, iż od ich sprowadzenia do Polski minęło już blisko 3 lata. Czy tak się stanie dowiemy się 13 sierpnia 2012 roku. Do tego bowiem dnia można składać oferty w przetargu. Zakupy Kolei Śląskich są wypadkową likwidacji Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych i wielce prawdopodobnym przejęciu linii w województwie właśnie przez śląskiego przewoźnika. Jak wyjaśnił PAP rzecznik Kolei Śląskich Adam Warzecha, przewoźnik zdecydował się na tabor spalinowy przede wszystkim ze względów ekonomicznych. Obecnie trudno na rynku zdobyć w dobrej cenie tzw. tabor niskopojemny – do ekonomicznej obsługi tras o stosunkowo niskim wypełnieniu. Tabor spalinowy – przy zachowaniu odpowiednich norm ekologicznych – jest tu znacznie tańszy od elektrycznego. Choć elektryfikacja na Śląsku sięga 97 proc., są też takie trasy, na których sieci trakcyjnych nie ma – to np. ważna linia Bieruń-Oświęcim. To są też jednostki lżejsze, co ma znaczenie przy dostępie do torów – wskazał Warzecha. Przewoźnik planuje kolejne wzmocnienia taborowe. Na Śląsk ma wkrótce trafić 10 składów elektrycznych, przeznaczonych do obsługi linii Katowice –Bielsko-Biała.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024