Jaki składy chce kupić POLREGIO?

inforail
14.03.2022 10:45
W piątek na łamach InfoRail.pl pialiśmy o przetargu na dostawę 12 ezt-ów dla POLREGIO.

Sprawdzamy jakie składy chce pozyskać przewoźnik.

Jakie składy?

Konstrukcja, parametry techniczne i eksploatacyjne pojazdu muszą spełniać wymagania, w zakresie niezbędnym do uzyskania zezwolenia lub świadectwa dopuszczającego do eksploatacji typu pojazdu. Wraz z dostawą EZT Wykonawca dostarczy wykaz zastosowanych norm, przepisów i kart UIC. Pojazd musi spełniać warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, bezpieczny przewóz osób i rzeczy oraz i posiadać bezterminowe zezwolenie na dopuszczenie pojazdu kolejowego do eksploatacji, zezwolenie na wprowadzenie pojazdu kolejowego do obrotu lub świadectwo dopuszczenia do eksploatacji.

Jednostki muszą posiadać co najmniej 180 sztuk miejsc siedzących wraz z miejscami siedzącymi uchylnymi (jeżeli wykonawca przewidział takie rozwiązanie).

Mają być trzyczłonowe, ich prędkość to co najmniej 120 km/h. Zamawiający wymaga dostarczenia EZT po wykonanej naprawie głównej (P5) z modernizacją, nie wcześniej jak w roku 2016.

Ma być klimatyzacja, miejsce dla dwóch osób niepełnosprawnych, (miejsce na minimum dwa wózki inwalidzkie), a także miejsca na duży bagaż (ok. 4 m2), półki bagażowe nad siedzeniami po obu stronach EZT oraz co najmniej 4 miejsca na rowery wg rozwiązania zaproponowanego przez wykonawcę.

Układ siedzeń 2 + 2 w rzędzie, uwzględniający ustawienie foteli naprzeciwko i szeregowo, dopuszcza się siedzenia montowane poprzecznie do kierunku jazdy. Zamawiający dopuszcza odstępstwo od układu 2+2 (np. 2+1) w rzędzie, ze względu na maksymalizację efektywnego wykorzystania przestrzeni pasażerskiej.

Co najmniej jedna toaleta systemu zamkniętego (uniwersalna) musi być przystosowana do osób niepełnosprawnych z możliwością przewijania niemowląt. Układ sanitarny ma być zamknięty.