Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakarta: Nad cieśniną Sundajską kosztem 10 miliardów $ zawiśnie most kolejowo-drogowy

inforail
08.10.2007 17:30
Jak informuje rosyjska agencja RIA Nowosti, rząd Indonezji przyjął rozporządzenie o połączeniu wysp Jawa i Sumatra 30-kilometrowym mostem kolejowo-drogowym. Nie byłoby w tym nic ciekawego, bowiem współcześnie buduje się już wiele takich mostów. Ale cieśnina Sundajska, oddzielająca obie wyspy jest najniebezpieczniejsza na świecie ze względu na bardzo częste trzęsienia ziemi i wywoływane przez nie straszne tsunami, zmiatające dosłownie wszystko z powierzchni ziemi. Most ten właśnie z tego powodu stanie się prawdziwym majstersztykiem inżynieryjnym. Chęć budowy tego mostu ogłoszono już ponad czterdzieści lat temu, ale jego budowa rozpocznie się dopiero w 2012 roku, pochłaniając niebagatelną sumę 10 miliardów dolarów. Autorem projektu jest Heka Hertanto. Jak wiadomo, na Jawie i Sumatrze żyje 200 milionów ludzi i codziennie przez cieśninę przeprawia się promem 350 tys. ludzi i 25 tys. samochodów. Jest to już ponad siły obsługujących ich portów Merak na Jawie i Bakauheni na Sumatrze. Czyli most ten jest już jedynym rozwiązaniem coraz cięższej tutejszej sytuacji przeprawowej.