TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Jak to robią Austriacy czyli otwarcie dworca BahnhofCity Wien-West
Jak to robią Austriacy czyli otwarcie dworca BahnhofCity Wien-West
inforail
28.11.2011 13:00
Jak to robią Austriacy czyli otwarcie dworca BahnhofCity Wien-West
23 listopada 2011roku swoje podwoje otworzył BahnhofCity Wien-West –dworzec, hotel i galeria handlowa w jednym, wybudowane za około 200 mln euro na miejscu starego wiedeńskiego dworca zachodniego. W ubiegłą środę, o godz. 9.00, drzwi nowego obiektu zostały otwarte i dworzec zachodni zalśnił nowym blaskiem –poinformował kierownik projektu Österreichische Bundesbahnen (Austriackich Kolei Narodowych) Edgar Lehner. Dworzec zachodni nie będzie już tylko dworcem, ale jako BahnhofCity Wien-West, funkcjonalną przestrzenią, łączącą podróżowanie, robienie zakupów i pracę.
ÖBB zainwestowały 200 milionów euro w stopniową przebudowę dworca, która rozpoczęła się w 2008 roku. W grudniu 2010 roku, po generalnym remoncie, do użytku oddana została hala dworca. 17 listopada 2011 roku swoją działalność rozpoczął „Motel One“, a już za kilka dni otwarty zostanie cały kompleks z biurami i trzypiętrową galerią handlową. W dobudowanych z obu stron starej hali dworca budynkach znajdują się biura, których łączna powierzchnia wynosi 13 tys. m². 88% z nich już jest wynajętych. Jeden z segmentów szczególne zachwyca pod względem architektonicznym, ponieważ nad głowami przechodniów, niemalże „w chmurach“łączą się dwa ramienia budynku. Masywna, a zarazem lekka wizualnie konstrukcja, nosi dlatego nazwę „Wolkenspange“, czyli klamra bądź spinacz chmur.
Na trzech poziomach hali dworca, w sumie na 17 tys. m², znalazło miejsce centrum handlowe z około 90 sklepami i restauracjami. Według niemieckiego przedsiębiorstwa ECE, które zarządza galerią, 100 % powierzchni jest już wynajęte. Liczni podróżni, którzy dzień w dzień przewijają się przez teren dworca zapewnią odpowiednią ilość klientów. Bliskość słynnej ulicy zakupowej Mariahilfer Straße nie stanowi zagrożenia, ale raczej uzupełnienie –podkreśla menedżer galerii Ralph Teuber.
Po tej bardzo udanej inwestycji Wiedeń oczekuje już tylko jednego –ukończenia rozbudowy dworca głównego, której spektakularne plany są znane już od dawna i wkrótce możemy spodziewać się owoców kilkuletniej fazy przygotowań, pracy i setek milionów euro wyłożonych na inwestycję.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024