Jak powinien wyglądać idealny wagon PKP Intercity?

inforail
19.11.2015 09:56

Zgodnie z zapowiedziami Prezesa PKP Intercity JackaLeonkiewicz PKP Intercity przystępują do opracowania koncepcji wagonuidealnego. Roboczo taki wagon został nazwany combi. Jak powinien wyglądać? Zprzedziałami czy bez? Który z elementów wyposażenia jest najważniejszy? ? o tom.in. zapyta przewoźnik swoich pasażerów w ramach rozpoczynających się konsultacji społecznych. Opiniami ipropozycjami podzielą się osoby podróżujące z dziećmi, osoby z różnyminiepełnosprawnościami, rowerzyści, użytkownicy portalu społecznościowego ikonduktorzy.

Konsultacje z klientami stanowią część realizowanej przezprzewoźnika nowej fali inwestycji. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail wramach programu PKP Intercity wyda 1,8 mld zł, m.in. na modernizację 400wagonów. Po raz pierwszy, przewoźnik zaprosił do procesu przygotowaniaaranżacji wagonów wybrane grupy podróżnych. To m.in. ich opinie na tematwyposażenia idealnego wagonu, pozwolą na zaprojektowanie udogodnieńspełniających oczekiwania jak największej liczby pasażerów.

Wspólna wymiana doświadczeń pomiędzy przewoźnikiem,producentem a pasażerem to najlepsza droga do stworzenia rozwiązań, które będąodpowiadały potrzebom podróżnych, naszych klientów. Zgłoszone pomysły będąnastępnie weryfikowane pod względem bezpieczeństwa, funkcjonalności czykomfortu. Liczymy, że dzięki konsultacjom społecznym wspólnie stworzymy idealnywagon ? powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

W pierwszym etapie konsultacji pasażerowie będą moglizgłaszać do 26 listopada br. pomysły na profilu społecznościowym przewoźnika?PKP Intercity. Pociąg do podróży?. W kolejnym, zorganizowane zostaną panelefokusowe dedykowane różnym grupom podróżnych. O rozwiązaniach, które zwiększąkomfort korzystania ze zmodernizowanych wagonów, przewoźnik porozmawia z osobaminiepełnosprawnymi, rodzinami z dziećmi, konduktorami czy miłośnikami kolei.Swoje pomysły zgłoszą również rowerzyści.

PKP Intercity zakłada, że pierwsze zmodernizowane wagonywyjadą na trasy pod koniec 2016 roku. Uzupełnią składy kursujące w ramachkategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych. Pojawią sięm.in. na liniach: Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin, Szczecin -Trójmiasto -Olsztyn, Berlin – Poznań – Warszawa czy Gdynia – Warszawa – Katowice – Wiedeń.

Przypomnijmy, że nowa fala inwestycji obejmuje modernizację400 wagonów, 60 lokomotyw i przebudowę zapleczy do ich serwisowania. Środki narealizację programu inwestycyjnego – w wysokości 1,8 mld zł – pochodzą od PKPS.A., z nowej perspektywy unijnej oraz wkładu własnego przewoźnika.