Jak będzie wyglądała stacja Łódź – Śródmieście na tunelu średnicowym?
Znamy coraz więcejszczegółów dotyczących budowy tunelu średnicowego między dworcami Fabrycznym iKaliskim. Jak będzie wyglądała jego centralna stacja Łódź-Śródmieście?
Miasto jest w ciągłej współpracy z PKP Polskie LinieKolejowe S.A. oraz wykonawcą tunelu średnicowego w Łodzi, przede wszystkim wzakresie właściwości funkcjonalnych przystanków Łódź Śródmieście i ŁódźPolesie. W chwili obecnej trwają ostateczne uzgodnienia dotyczące rozwiązańfunkcjonalnych przystanków, a na kolejnym etapie będą poruszane kwestie wygląduwyjść ze stacji oraz zagospodarowania ich otoczenia.
Do podziemnej stacjiŚródmieście będą prowadziły dwa zejścia – od strony ul. Zachodniej i od stronyul. Wólczańskiej. Pomiędzy nimi zaaranżowany ma zostać parking rowerowy.Centralny przystanek łódzkiego metra będzie połączony z komunikacją miejską.Tramwaje w obu relacjach – jadące zarówno na zachód i na wschód – będą siętutaj zatrzymywały, a nie tak jak jest to dzisiaj po dwóch stronach al.Kościuszki – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Na ul. Wólczańskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Zieloną,powstanie strefa kiss&ride, czyli miejsce, gdzie będzie można zatrzymać sięsamochodem na krótki czas podczas podwożenia kogoś na stację Śródmieście. Drugastrefa kiss&ride jest planowana na al. Kościuszki, na wysokości siedzibyPoczty Polskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Temat zagospodarowania przestrzeni wokół przystanków jestjeszcze tematem otwartym, dlatego też tak ważny jest głos łodzian, w jakisposób widzieliby przestrzeń wokół stacji. Czy chcą , aby wyjścia nawiązywaływyglądem do stajni jednorożców, dworca Fabrycznego, a może powinny się zupełniewyróżniać na ich tle?
„