Jabłonna: Co za `wspólny bilet`?
W związku z zakończeniem działania wspólnego biletu na terenie gminy Jabłonna, od 1 kwietnia 2013 roku, trwają przygotowania do stworzenia alternatywnego rozwiązania. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem będzie uruchomienie przez gminę linii autobusowej, która dowiezie mieszkańców do strefy obowiązywania wspólnego biletu. Dla tych mieszkańców którzy zdecydują się na korzystanie z pociągów kolei mazowieckich w Chotomowie i będą kupowali oddzielnie bilety kwartalne na pierwszą strefę ZTM i koleje mazowieckie, będzie to oznaczać podwyżkę miesięcznie o 21 zł.
Urząd Gminu dementujemy pojawiające się nieprawdziwe informacje o tym jakoby w gminie miały przestać się zatrzymywać autobusy ZTM. W gminnym budżecie na ten cel cały czas jest zagwarantowane 1,3 mln zł. „Wspólny bilet’ to specjalna oferta taryfowa, w ramach której posiadacze wybranych biletów ZTM mogą podróżować pociągami podmiejskimi na terenie Warszawy i ościennych gmin. W gminie Jabłonna tzw. „wspólny bilet”obowiązywał od 2009 r. W tym czasie dotacja z gminnego budżetu za funkcjonowanie biletu wynosiła 11 tysięcy złotych miesięcznie. W trakcie kolejnych lat suma ta systematycznie rosła. W zeszłym roku gmina zapłaciła Zarządowi Transportu Miejskiego, który ma umowę z Kolejami Mazowieckimi na funkcjonowanie wspólnego biletu, blisko 300 tysięcy złotych tylko za wspólny bilet. W tym roku podwyżka wyniosła 100%. Za dalsze funkcjonowanie biletu honorowanego w pociągach Kolei Mazowieckich gmina musiałaby zapłacić ponad pół miliona złotych rocznie. Ta suma przekracza możliwości finansowe gminy. A jest to przecież tylko część kosztów, które ponoszone są przez gminę za funkcjonowanie komunikacji. Ponad milion złotych kosztuje gminę utrzymanie linii 723, 731, 741 i N63.