Inwentaryzacja po Astaldi

inforail
04.01.2019 08:11

PKP PLK przedstawiły stanowiskowobec sytuacji podwykonawców Astaldi oraz inwestycji na odcinkach liniikolejowych nr 7 Lublin – Dęblin oraz nr 271 Leszno – gr. woj. dolnośląskiego.

Spółkapodała, że w 2019 r były już pierwsze wypłaty dla podwykonawców Astaldi, firmy,która zeszła z dwóch kontraktów na odcinku linii kolejowej Lublin – Warszawaoraz Poznań – Wrocław. Do końca grudnia PLK wypłaciła już 100 mln zł, w tympodwykonawcom z linii lubelskiej 89,2 mln zł. Od grudnia do dziś wypłatyprzekroczyły 30 mln zł.

PKPPolskie Linie Kolejowe podały, że kontynuują mediacje z podwykonawcami firmyAstaldi. Bieżące spotkania i mediacje dotyczące wypłat obejmują podwykonawcówrobót budowlanych usługodawców i dostawców, których zawiodło Astaldi,komplikując ich sytuację prawną i finansową.

FirmaAstaldi zawiodła na ważnych społecznie kontraktach – stwierdziły PKP PLK. Firmawybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami deklarowała pełne zaangażowanie iodpowiedzialne wykonanie prac. Postawiła jednakzamawiającego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w niełatwej sytuacji.PLK tak szybko jak to było możliwe podjęły działania by kontynuować prace naobu kontraktach na odcinku linii kolejowej Lublin – Warszawa oraz Poznań –Wrocław.

Natrasie Leszno – granica woj. dolnośląskiego zakończono inwentaryzację. Wpaździerniku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Zakładem RobótKomunikacyjnych DOM Poznań Sp. z o.o. na prace torowe, sieć trakcyjną orazzabezpieczenie obiektów inżynieryjnych między Rawiczem a gr. woj.dolnośląskiego, tor nr 2 oraz między Bojanowem a Lesznem, tor nr 1. ZRK DOMpracuje m.in. na stacji Rawicz i Bojanowo, przy obiektach na szlaku Rydzyna –Leszno.

Nalinii Dęblin – Lublin w grudniu zakończona została inwentaryzacja. Pozwoli to wmarcu wprowadzić na roboty nowych wykonawców. Jednocześnie trwają prace firmyZUE na 12 obiektach mostowych. Dziś PLK rozpoczynają procedurę na wyłonieniewykonawców

napozostały zakres prac.

ZachowanieAstaldi, to nie tylko brak zaangażowania przy zapewnieniu wypłat dlapodwykonawców. To również brak współpracy z zamawiającym szczególnie przyprowadzeniu inwentaryzacji prac na linii Dęblin – Lublin. Przedstawiciele firmynie uczestniczyli w spotkaniach pomimo wezwań i nie procedowali szybkodokumentów, tak jak byłoby to najkorzystniejsze społecznie. Efektem takichzachowań jest wydłużenie do końca 2018 r. procedur związanych z inwentaryzacją.