Inwentaryzacja po Astaldi
PKP PLK przedstawiły stanowiskowobec sytuacji podwykonawców Astaldi oraz inwestycji na odcinkach liniikolejowych nr 7 Lublin – Dęblin oraz nr 271 Leszno – gr. woj. dolnośląskiego.
Spółkapodała, że w 2019 r były już pierwsze wypłaty dla podwykonawców Astaldi, firmy,która zeszła z dwóch kontraktów na odcinku linii kolejowej Lublin – Warszawaoraz Poznań – Wrocław. Do końca grudnia PLK wypłaciła już 100 mln zł, w tympodwykonawcom z linii lubelskiej 89,2 mln zł. Od grudnia do dziś wypłatyprzekroczyły 30 mln zł.
PKPPolskie Linie Kolejowe podały, że kontynuują mediacje z podwykonawcami firmyAstaldi. Bieżące spotkania i mediacje dotyczące wypłat obejmują podwykonawcówrobót budowlanych usługodawców i dostawców, których zawiodło Astaldi,komplikując ich sytuację prawną i finansową.
FirmaAstaldi zawiodła na ważnych społecznie kontraktach – stwierdziły PKP PLK. Firmawybrana zgodnie z obowiązującymi procedurami deklarowała pełne zaangażowanie iodpowiedzialne wykonanie prac. Postawiła jednakzamawiającego, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., w niełatwej sytuacji.PLK tak szybko jak to było możliwe podjęły działania by kontynuować prace naobu kontraktach na odcinku linii kolejowej Lublin – Warszawa oraz Poznań –Wrocław.
Natrasie Leszno – granica woj. dolnośląskiego zakończono inwentaryzację. Wpaździerniku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z Zakładem RobótKomunikacyjnych DOM Poznań Sp. z o.o. na prace torowe, sieć trakcyjną orazzabezpieczenie obiektów inżynieryjnych między Rawiczem a gr. woj.dolnośląskiego, tor nr 2 oraz między Bojanowem a Lesznem, tor nr 1. ZRK DOMpracuje m.in. na stacji Rawicz i Bojanowo, przy obiektach na szlaku Rydzyna –Leszno.
Nalinii Dęblin – Lublin w grudniu zakończona została inwentaryzacja. Pozwoli to wmarcu wprowadzić na roboty nowych wykonawców. Jednocześnie trwają prace firmyZUE na 12 obiektach mostowych. Dziś PLK rozpoczynają procedurę na wyłonieniewykonawców
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
napozostały zakres prac.
ZachowanieAstaldi, to nie tylko brak zaangażowania przy zapewnieniu wypłat dlapodwykonawców. To również brak współpracy z zamawiającym szczególnie przyprowadzeniu inwentaryzacji prac na linii Dęblin – Lublin. Przedstawiciele firmynie uczestniczyli w spotkaniach pomimo wezwań i nie procedowali szybkodokumentów, tak jak byłoby to najkorzystniejsze społecznie. Efektem takichzachowań jest wydłużenie do końca 2018 r. procedur związanych z inwentaryzacją.
„