InterPanter na testach
Podczas gdy w Żmigrodzie PESA testuje swojego Darta, a Stadlerz Newagiem Flirta3, na torze w czeskim Velimiu pojawił się najnowszy produktSkody ? InterPanter. Czeskie Koleje zamówiły w ubiegłym roku łącznie 14 takichnowoczesnych pociągów, przeznaczonych do obsługi ruchu międzyregionalnego idalekobieżnego. Pociągi będą trzy i czteroczłonowe.
Klienci oczekują dziś od kolei wygodnej i szybkiejpodróży. Pociągi muszą być przystosowane dla osób niepełnosprawnych, klimatyzowane,a pasażer chce w czasie jazdy naładować laptopa lub inne urządzenia elektroniczne.Chce także mieć możliwość połączenia się z Internetem za pośrednictwem WiFi.Podróżny oczekuje szybkiej i kompleksowej informacji o ruchu pociągów. Oczekujetakże wysokiego bezpieczeństwa podróży koleją. Dzięki pociągom InterPanter napołączeniach dłuższych, międzyregionalnych będziemy mogli zaoferować pasażeromnową jakość podróżowania i spełnić ich wysokie oczekiwania? ? powiedział Pavel Krtek,dyrektor generalny i prezes Kolei Czeskich.
„Cieszę się, że udało nam się w pełni rozwinąć i wyprodukowaćczeskie, dalekobieżne pociągi. Po zestawach CityElefant i RegioPanter wkrótcezostaną przekazane do eksploatacji z pasażerami nowe i nowoczesne jednostki InterPanter.Te pociągi są wypadkową długiej produkcji ezt-ów, które kursują dziś nie tylkow Czechach, ale także na Litwie, Ukrainie, Słowacji, a wkrótce także wNiemczech? ? mówi Thomas Ignačák, Prezes Zarządu Škoda Transportation.
InterPanter został zbudowany na bazie RegioPanterów,przeznaczonych do ruchu regionalnego. Podstawowe wymiary i kolory obu projektówsą identyczne, różne są natomiast rozwiązania techniczne, a przede wszystkimliczba drzwi. Wnętrze jest zaprojektowane i przystosowane do podróżowania nadługich dystansach.
Pociągi są przystosowane do kursowania po sieciach 25 kV, 50Hz i 3 kV z maksymalną prędkości 160 km/h. Konstrukcja pudła zbudowana jest zlekkich i dużych profili aluminiowych. Szybkie wsiadanie i wysiadania pasażerówumożliwiają duże, podwójne drzwi wejściowe. Zmniejszona została masa całkowitapojazdu.
Jak informuje producent pociągi są wygodne, przyjazne i wpełni klimatyzowane we wnętrzu. Wyposażone w dostępne dla niepełnosprawnychtoalety, gniazdka o napięciu 230 V i oczywiście Wi-Fi. Nie zabrakło także systemurezerwacji miejsc. Siedziska są wyściełane i regulowane. W jednostkach pojawiłysię oddzielne pomieszczenia dla pasażerów z dziećmi do lat 10, miejsce doprzewożenia rowerów, wózków dziecięcych i innych wielkogabarytowych bagaży, atakże nowoczesne systemy informacji pasażerskiej. Pociągi są równieżprzystosowane do przewozu wózków inwalidzkich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nazwa nowego pociągu ? InterPanter ? została wybrana wkonkursie, w którym wpłynęło 5097 pomysłów.
„