Intensywniejsze prace na linii Kraków Główny – Podłęże
Korekta rozkładujazdy pociągów pozwala wykonawcy przebudowy linii kolejowej pomiędzy KrakowemGłównym a Podłężem, zintensyfikować prace budowlane.
Roboty realizowane są na całej długości kontraktu. Sprawne ibezpieczne wykonanie gwarantuje kilkugodzinna przerwa w kursowaniu pociągów polinii średnicowej.
Prace budowlane, na najważniejszej inwestycji PKP PolskichLinii Kolejowych S.A. w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku.Modernizowany jest główny szlak kolejowy Krakowskiego Węzła Komunikacyjnego.Intensywne prace budowlane trwają równolegle na niemal dwudziestu kilometrachlinii.
Wprowadzenie codziennej przerwy w kursowaniu pociągów, nakrakowskiej linii średnicowej, pozwoliło wykonawcy zwiększyć zakres prac przyprzebudowie wiaduktów i budowie nowych estakad kolejowych w centrum miasta.Harmonogram robót został skonstruowany tak, by maksymalnie długo utrzymywaćruch pociągów na ważnej, newralgicznej dla transportu, linii kolejowej. Tobardzo skomplikowane zadanie, wymagające ścisłej koordynacji ze wszystkimiprzewoźnikami, a także zarządcami infrastruktury w mieście.
Plan budowy w pierwszej kolejności zakłada wykonanie częściestakad kolejowych i obiektów inżynierskich, których na będzie ułożony jedentor. Pozwoli to przenieść na niego ruch pociągów i zająć się rozbiórkamiinfrastruktury, po której obecnie poruszają się składy pasażerskie. Następniezostaną dobudowane i uruchomione kolejne tory.
Zgodnie z efektem inwestycji – pomiędzy Krakowem Głównym aKrakowem Płaszowem pociągi będą się poruszać po czterech torach a pomiędzyKrakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem po trzech. Obecnie roboty budowlanerealizowane są na całej długości modernizowanej linii. Największy zakres widaćw ścisłym centrum Krakowa, gdzie powstają już pierwsze elementy konstrukcyjneestakad kolejowych, które zastąpią nasyp z XIX wieku. W rejonie Krakowa Głównegozamontowano już nowe tory i rozjazdy, prowadzące do peronu piątego. Robotnicypracują przy licznych obiektach inżynierskich, m.in. przy ul. Łokietka,Prądnickiej, Kopernika, Grzegórzeckiej, Miodowej i Dekerta. Przebudowywany jestprzystanek Kraków Prokocim. Przy nowym przystanku Kraków Złocień budowana jestdroga i prowadzona regulacja rzeki Serafy. Intensywne roboty trwają także wpodkrakowskich miejscowościach – Kokotowie i Węgrzcach Wielkich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Efekty przebudowylinii E30
PKP PLK informują, że głównym efektem przebudowy linii E30będzie poprawa obsługi pasażerów i sprawniejszy przejazd pociągów, dziękirozbudowie Krakowskiego Węzła Kolejowego. Powstaną nowe tory do obsługipociągów aglomeracyjnych. W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowanezostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Ruchpociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch LokalnychCentrach Sterowania a na Wiśle pojawią się nowe mosty. Prace budowlane zakończąsię w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.
„