InnoTrans rozpoczęte!
inforail
23.09.2014 11:12
InnoTrans rozpoczęte!
We wtorek, 23 września rozpoczęły się dziesiąte, rekordowe pod wieloma względami międzynarodowe targi techniki kolejowej Innotrans. Ta jubileuszowa impreza w Berlinie jest największą w historii: 2 758 wystawców z 55 krajów prezentuje swoje innowacje i usługi związane z techniką kolejową na w pełni zajętym terenie targów Berlin ExpoCenter City. Oznacza to zwiększenie liczby wystawców o 10% w porównaniu do poprzednich targów InnoTrans. Udział zagranicznych wystawców wynosi tym razem 61% –nowy rekord.
Po raz pierwszy prezentowane jest 145 innowacyjnych pojazdów na terenie ekspozycji zewnętrznej. Wśród nich także te z Polski, wyprodukowane przez PESĘ czy Solarisa. Ogólnie Firma Messe Berlin szacuje, że w ciągu czterech dni targowych targi odwiedzi ponad 100 000 osób z całego świata.
– InnoTrans to prawdziwy fenomen – mówi dr Christian Göke, Prezes Zarządu Messe Berlin. – Od swojej premiery w 1996 r. targi te nigdy nie opuściły ścieżki wzrostu i w rekordowym czasie przekształciły się w wiodącą platformę branżową przemysłu kolejowego. Jak przystało na dziesiątą, jubileuszową imprezę pobiła ona swoje własne rekordy pod względem zajmowanej powierzchni, która przekroczyła 200 000 m2 brutto i zwiększenia liczby wystawców.
– Dla światowego przemysłu kolejowego targi InnoTrans są idealnym miejscem do pozycjonowania własnego przedsiębiorstwa na rynku, do wprowadzenia nowych produktów i wejścia na nowe rynki – mówi Dyrektor Targów Matthias Steckmann. – W ciągu czterech dni targi zapewniają największe natężenie podaży i popytu światowego rynku kolejowego. Towarzyszą temu doskonałe warunki organizacji sprzedaży i zarządzania zamówieniami.
Udział wystawców zagranicznych wzrósł od ostatnich targów InnoTrans o cztery punkty procentowe do 61%. Oprócz globalnych graczy branży kolejowej wizerunek targów InnoTrans 2014 kształtują przede wszystkim liczni zagraniczni dostawcy i przedsiębiorstwa kolejowe jak również 35 zrzeszeń przemysłowych i zawodowych z 21 krajów. Ponadto na tegorocznej imprezie obecni są branżowi usługodawcy i renomowane instytuty badawcze z kraju i zagranicy.
Premiery: Po raz pierwszy na targach InnoTrans są obecni wystawcy z krajów takich jak Argentyna, Maroko i Białoruś, jak również Litwa i Macedonia.
Udział wystawców spoza Europy wzrósł w tym roku po raz pierwszy do 17%, przy czym największe przyrosty notują Azja jak również Ameryka Północna i Południowa. Szczególnie zauważalne są Chiny i USA. W stosunku do 2012 r. zwiększenie liczby wystawców z Chin wynosi 41% a z USA 71%. Zdecydowana większość wystawców na targach InnoTrans ponownie pochodzi z europejskich rynków kluczowych. I tak najsilniej reprezentowane są Niemcy, Włochy i Francja.
Powierzchnia wystawiennicza netto targów InnoTrans 2014 zwiększyła się w stosunku do 2012 r. o 9% do 102 802 m2. Przy tym 56% tej powierzchni zajmują wystawcy zagraniczni. Wyjątkowo duże zwiększenie powierzchni wystawienniczej wynoszące ponad 50% odnotowały tym razem Portugalia, Węgry, Rumunia, jak również Irlandia i Turcja. 39 wspólnych stoisk z 21 krajów i regionów łączy na targach kompetencje techniki kolejowej międzynarodowego przemysłu dostawczego. Japonia ponownie zajmuje całą halę targową, wspólne stoisko USA jest dwa razy większe niż w 2012 r.
Światowe premiery i wystawa na terenie zewnętrznym
Inicjator innowacji i platforma premierowych prezentacji: Światowy przemysł kolejowy zaprezentuje tym razem łącznie 140 premier –jest to nowy rekord i dowód na rosnące znaczenie targów InnoTrans jako platformy prezentacji i marketingu dla branży kolejowej. Paleta światowych nowości obejmuje szeroki zakres od innowacyjnej techniki komunikacyjnej poprzez kreatywne artykuły kateringowe aż po nowe generacje pojazdów. Po raz pierwszy zostanie pokazane 145 pojazdów od wszystkich znanych producentów światowej branży kolejowej na torach targów InnoTrans, które mają łączną długość 3 500 metrów. Wśród premier Solaris Tramino dla Brunszwiku, spalinowa lokomotywa PESY i Link dla DB, także z bydgoskiej fabryki.
Światowe premiery globalnych producentów stanowią największą atrakcję na terenie ekspozycji zewnętrznej. Oprócz polskich akcentów firma Alstom pokazuje najnowszy model tramwajów Citadis, firma Bombardier prezentuje nową technologię Innovia Monorail, a firma Siemens przedstawia nowe zestawy trakcyjne Desiro City dla londyńskiego odcinka Thameslink. Również firma Vossloh prezentuje nowość światową w Berlinie w postaci kolei miejskiej Citylink NET 2012. Ponadto parada premier obejmuje lokomotywy dużej mocy, pojazdy dwukierunkowe i manewrowe, jako również metro i wagony. Włoski producent Ansaldobreda przedstawia specjalistom pociąg szybkobieżny ETR 1000.
Future Mobility Park: Wizje przyszłości i koncepcje projektowe dla ICE Velaro oraz Intercity Express następnej generacji
Po raz pierwszy w tym roku zorganizowano Future Mobility Park. Przedstawiono tam kreatywne i wizjonerskie koncepcje transportu przyszłości. Wśród nich znajduje się na przykład wizjonerski system mobilności Horizon charakteryzujących się płynnym i dynamicznym połączeniem transportu naziemnego i powietrznego, który ma wyeliminować opóźnienia.
Na zlecenie „Wirtschaftswoche“trzy międzynarodowe zespoły projektowe opracowały nowe koncepcje logistyczne, atrakcyjne wnętrza i nowoczesne elementy wyposażenia dla kolei przyszłości –dwa z tych opracowań można zobaczyć w dziale Future Mobility Park. W projekcie przedstawiono przykładowo ekonomiczną koncepcję i nowe możliwości, w jaki sposób za pomocą inteligentnych dodatków można odrestaurować i zmodernizować pociągi ICE Velaro. Ponadto w dziale Future Mobility Park przedstawione są nowe koncepcje projektowe dla następnej generacji pociągów Intercity Express.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024