InnoTrans: PESA prezentuje Linka i podpisuje kolejną umowę z DB

inforail
24.09.2014 15:18
To najważniejsze wydarzenie tych targów dla PESY a mam także nadzieję, że i dla Deutsche Bahn –powiedział Tomasz Zabolklicki, szef bydgoskiego producenta podczas prezentacji Linka. Skład w efektowny sposób została przedstawiony drugiego dnia targów InnoTrans przez zarządy obu firm. Link jest efektem współpracy PESY i DB. Nasze wspólne doświadczenia zaowocowały stworzeniem tego pojazdu –mówił podczas prezentacji Tomasz Zaboklicki. Kiedy dwa lata temu podpisywaliśmy kontrakt ramowy na dostawy do 470 składów wielu mówiło, że to nie może być prawda. Dziś prezentujemy pierwszy pojazd –dodał.
Chcemy dostać pociągi najwyższej jakości –powiedziała natomiast dr Heike Hanagarth, dyrektor Deutsche Bahn. Wierzymy, że PESA takie pociągi nam dostarczy –dodała. Jak przypomniała przedstawicielka DB zainteresowanie niemieckiego przewoźnika produktami polskiego producenta ma ponad 10 letnią historię. Zaczęło się od wagonów towarowych, ale to dopiero kontrakt na dostawę Linków pozwolił obu firmom nawiązać bliższą współpracę.
Prezentowany na InnoTrans pojazd jest jednoczłonową wersją Linka. W ofercie PESY są także składy dwu i trzyczłonowe. Takie też pojazdy trafią do Niemiec. Pociągi oferują w zależności od wyposażenia od 50 do 160 miejsc i mogą kursować z maksymalną prędkością do 140 kilometrów na godzinę. Linki spełniają też najnowszą europejską normę emisji III b.
Przy okazji prezentacji PESA podpisała z DB Regio kolejną umowę, w ramach kontraktu, tym razem na dostawę 26 składów dla Bawarii. Od grudnia 2017 roku polskie pociągi zaczną wozić pasażerów w regionie Allgäu. Dzięki dostawom nowych jednostek będziemy mogli zaoferować naszym pasażerom w tym regionie komfort i bezpieczeństwo –powiedział dr Manfred Rudhart, prezes DB Regio AG.
Jak wspomnieliśmy nowy kontrakt DB z polską firmą oparty jest na podpisanej w 2012 roku umowie ramowej na dostawę do 470 DMU o wartości 1,2 mld euro, ważnej do 2018 roku. DB i PESA zawarły wcześniej już dwa kontrakty na dostawę pojazdów dla sieci Sauerland i Dreieich. Pierwsze zamówienie na 36 pociągów podpisano w listopadzie 2013 w regionie Sauerland. Pojazdy mają być wprowadzone do ruchu od 2016 roku.