InnoTrans 2014: Pierwszy Flirt 3 dla DB Regio
inforail
03.10.2014 11:30
InnoTrans 2014: Pierwszy Flirt 3 dla DB Regio
Podczas InnoTrans 2014 Grupa Stadler Rail, DB Regio AG oraz Zweckverbänden Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd (stowarzyszenie publicznego transportu kolejowego dla regionu południowa Nadrenia-Palatynat) zaprezentowali wspólnie pociąg FLIRT trzeciej generacji. Jest to pierwszy z 28 pojazdów zamówionych przez niemieckiego przewoźnika. Od grudnia 2014 roku pociągi te będą eksploatowane w ramach nowej regionalnej, ekspresowej sieci kolejowej działającej w Nadrenii-Palatynacie.
Co ciekawe pociągi dla Deutsche Bahn po raz pierwszy nie będą nosić charakterystycznej dla przewoźnika czerwonej malatury –zostaną pomalowane na biało, a jedynie na przednich i tylnych członach napędowych znajdą się szare i czerwone elementy. Także wnętrze pojazdów będzie się zasadniczo różnić od wcześniej dostarczonych dla DB pociągów. Nowe pojazdy FLIRT, dzięki zastosowanym specjalnym rozwiązaniom, będą mogły być łączone w trakcję wielokrotną z piętrowymi zespołami elektrycznymi KISS, które są wykorzystywane przez Koleje Luksemburskie (CFL) –takie połączenie dwóch różnych typów pociągów, należących do przewoźników z różnych krajów będzie możliwe w Europie po raz pierwszy.
„Jesteśmy bardzo dumni, że linia Trewir-Koblencja, będzie obsługiwana przez dwóch przewoźników eksploatujących różne typy pojazdów wyprodukowanych przez firmę Stadler”–powiedział Michael Daum, dyrektor oddziału Stadler Pankow GmbH, odpowiedzialny za realizację kontraktu z DB Regio. „W środkowym członie innowacyjnych i komfortowych pociągów FLIRT dla DB Regio nie będzie drzwi, dzięki czemu pasażerowie będą mieli do dyspozycji wyjątkowo wygodną i cichą przestrzeń”- dodał.
W pięcioczłonowych pojazdach FLIRT siedzenia zostały ustawione naprzeciwko siebie, a między nimi umieszczono duży stolik. Zarówno kabina maszynisty, jak i przedziały pasażerskie są klimatyzowane. Pociągi są także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, np. posiadają bezstopniowe wejścia oraz przestronne toalety –z jednej z nich mogą korzystać także osoby poruszające się na elektrycznych wózkach inwalidzkich. W każdym pojeździe znajdzie się 249 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 21 w pierwszej. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.
Przypomnijmy, że na InnoTrans Stadler pokazał także Firta dla Kolei Serbskich. O tym pojeździe szerzej pisaliśmy tutaj.
Dane techniczne Flirta dla DB Regio
Liczba zamówionych jednostek –28
Ruch liniowy od grudnia 2014 roku
Rozstaw torów –1435 mm
Długość ze zderzakami –90800 mm
Szerokość –2880 mm
Wysokość –4210 mm
Szerokość drzwi –1300 mm
Wysokość podłogi –780-1120 mm
Liczba miejsc siedzących 1+2 klasa –23+248
Silniki –4×500 kW
Prędkość maksymalna –160 km/h
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024