InnoTrans 2014: Komfortowy wagon dla RegioJet
inforail
29.09.2014 15:30
InnoTrans 2014: Komfortowy wagon dla RegioJet
Na InnoTrans rumuński producent Astra Vagone Calagori i czeski przewoźnik RegioJet zaprezentowali komfortowy wagon 2 klasy, który już wkrótce będzie można spotkać w składach pociągów, kursujących w Czechach i na Słowacji. To pierwsza z dziesięciu zamówionych jednostek. Najważniejszą cechą wyróżniającą wagon jest jego multimedialność. Na uwagę zasługują indywidualne dla każdego pasażera monitory dotykowe LCD, które w trakcie podróży mają zapewniać rozrywkę. Są też dwa oddzielne wyjścia audio oraz port USB do ładowania małych urządzeń elektronicznych.
„To będą najbardziej komfortowe wagony w naszym kraju”–zapowiada właściciel firmy Radim Jančura. Zostały zaprojektowane przez architekta Patrika Kotase z przeznaczeniem na linię z Pragi do Hamburga. Ostatecznie Deutsche Bahn zdecydowały się na dalszą współpracę z Ceskimi Drahami, stąd też wagony pojawią się w składach pociągów krajowych. Do tej pory RegioJet korzystał z używanych, ale wyremontowanych jednostek. Te z Rumunii będą pierwszymi nowymi we flocie przewoźnika. Wagony są bezprzedziałowe, co jak twierdzi przewoźnik, ma zwiększyć ich pojemność. Zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić maksymalny komfort dla pasażerów. Będzie klimatyzacja, informacja pasażerska, wygodne fotele i LED-owe oświetlenie. Nowe wagony mają pomóc przewoźnikowi konkurować z RailJetami Kolei Czeskich. Są bowiem nie tylko komfortowe, ale także przystosowanie do kursowania z prędkością do 200 km/h. Zamontowano w nich regulowane fotele Grammer ICE 3000, a więc identyczne jak te w 1 klasie RailJetów. Pomiędzy nimi podróżni znajdą gniazda 230V. Na uwagę zasługuje także LED-owe oświetlenie, także to, indywidualne dla każdego pasażera. Wagony są fabrycznie wyposażone także w system rezerwacji elektronicznej, który w praktyce nie będzie jednak wykorzystywany. W składach RegioJet nie obowiązują bowiem rezerwacje miejsc.
Dane techniczne:
Rozstaw – 1435 mm
Długość ze zderzakami – 26400 mm
Szerokość – 2825 mm
Wysokość – 4050 mm
Waga – 46 ton
Prędkość maksymalna – 200 km/h
Wózki – Y32R
Pojemność – 80 pasażerów
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024