InnoTrans 2012: Stadler pokazał Flitra w wersji Intercity

inforail
21.09.2012 13:34
Jednym z zaprezentowanych na InnoTrans przez Grupę Stadler Rail produktów był skład w wersji Intercity, który już w grudniu wyjedzie na czeskie tory w barwach Leo Express. Trzeba przyznać, że pociąg, z uwagi także na swoje dość oryginalne malowanie, robi spore wrażenie, które wcale nie zanika po wejściu do środka, zwłaszcza do klasy premium. Ekspertom z branży kolejowej oraz szerokiej publiczności nowy pociąg FLIRT w wersji Intercity, który zacznie obsługiwać połączenia pomiędzy Pragą a Ostrawą pod koniec roku, skład został pokazany 18 września. Firma LEO Express, która ostatnio rozpoczęła działalność w sektorze pasażerskich przewozów kolejowych w Czechach, zamówiła 5 takich pojazdów w wersji Intercity. Zaprezentowany w Berlinie pociąg jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie dostępne w branży kolejowej, co zapewni LEO Express wysoką konkurencyjność w sektorze przewozów pasażerskich.
Flirt w wersji IntercityFlirt w wersji Intercity na InnoTrans
Dotychczas do Czech zostały dostarczone dwa pojazdy, które obecnie przechodzą niezbędne testy, m.in. na torze testowym w Velimiu, natomiast pozostałe trzy pociągi będą przekazane przewoźnikowi pod koniec 2012 roku. LEO Express planuje wprowadzenie pojazdów do ruchu pasażerskiego już od grudnia br. Będą one obsługiwać 16 połączeń dziennie na linii Praga-Pardubice-Ołomuniec-Ostrawa-Bohumin. Po rozpoczęciu działalności na rodzimym rynku czeskim, przewoźnik planuje rozszerzyć swoje usługi na sąsiednie kraje.
Pasażerowie korzystający z nowych FLIRT-ów będą mogli wybierać pomiędzy klasą premium, biznes oraz ekonomiczną. Każdy z pojazdów oferuje 237 miejsc siedzących, w tym 6 w klasie premium, 19 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Pociągi wyposażone są w dostęp do bezprzewodowego Internetu, zaawansowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację, toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także przestronne półki do przewozu większego bagażu, dzięki czemu zapewniają nowy poziom komfortu dla pasażerów. Pięcioczłonowe zespoły trakcyjne o długości 90 metrów mogą osiągać maksymalną prędkość 160 km/h i charakteryzują się najlepszym przyspieszeniem oraz możliwościami hamowania w swojej klasie.
Pociągi FLIRT dla LEO Express mają nowoczesną, lekką i bardzo wytrzymałą konstrukcję, a ciężar pojazdu został zredukowany o połowę w porównaniu do standardowych pojazdów. Pozwala to na mniejsze zużycie energii elektrycznej, dzięki czemu możliwa jest znacząca redukcja kosztów eksploatacji pojazdów.
Flirt w wersji IntercityFlirt w wersji Intercity
Od kliku tygodni przygotowujemy się do rozpoczęcia działalności. InnoTrans to absolutnie pierwsza możliwość, aby wszyscy mogli z bliska obejrzeć ten nowy pociąg, zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz. Nasze pojazdy należą do najnowocześniejszych w Europie, a szwajcarski producent Stadler w pełni dostosował je do wymagań czeskich pasażerów. Pod wieloma względami nasze nowe pociągi reprezentują najwyższe standardy dla czeskiej kolei. Stanowią unikalne połączenie wysokiej prędkości, krótkiego czasu podróży, wygodnych wnętrz, nowoczesnych technologii informatycznych oraz wysokiej jakości usług, niczym nieustępujących standardom podróżowania w Europie Zachodniej. Te nowe pociągi pozwolą nam efektywnie konkurować z naszym prawdziwym rywalem –transportem drogowym” –powiedział Leos Novotny, właściciel spółki LEO Express.
Podczas tego typu prezentacji producenci zazwyczaj mówią, jak bardzo są dumni ze swoich pojazdów, co obecnie staje się w coraz większym stopniu stwierdzeniem raczej banalnym. Oczywiście jesteśmy dumni. Jednocześnie jednak musimy podkreślić, że pojazd ten jest nie tylko wyjątkowym przykładem najbardziej zaawansowanych technologii, ale dzięki niemu wspólnie z LEO Express wyznaczamy nowe trendy w zakresie prywatnych usług kolejowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wierzymy także, że ten model pociągu ma swoje miejsce na rynku, tym bardziej, że duża część naszych klientów również należy do sektora prywatnego, a LEO Express życzymy powodzenia w pozyskiwaniu pasażerów –powiedział Peter Jenelten, wiceprezes zarządu ds. marketingu i sprzedaży w Grupie Stadler Rail. O nowym produkcie Stadlera pisaliśmy także tutaj.