InnoTrans 2012: Kapsch zaprezentuje rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa ruchu kolejowego

inforail
05.09.2012 12:26
Kapsch CarrierCom, firma oferująca rozwiązania GSMR (Global System for Mobile Communications –Railway), zaprezentuje na targach InnoTrans szeroki portfel rozwiązań do komunikacji kolejowej i chce wykorzystać specjalistyczne targi, aby promować zagadnienia dalszego rozwoju lub standaryzacji rozwiązań GSM-R w kierunku komunikacji IP. Firma Kapsch CarrierCom wykorzystuje platformę do promowania kwestii dalszego rozwoju lub standaryzacji rozwiązań GSM-R w kierunku komunikacji IP.
W oparciu o rozwiązania GSM-R w następnych latach powstaną nowe zastosowania, które wspierają zarówno procesy logistyczne operatorów kolejowych i bezpieczną komunikację pomiędzy spółkami kolejowymi, jak też przynoszą bezpośrednie korzyści klientom. W dziedzinie komunikacji kolejowej głównym tematem targów InnoTrans 2012 będzie system Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Management System). Ten wystandaryzowany system umożliwi w przyszłości zarządzanie i sterowanie ruchem pociągów na trasach europejskich.
70 000 kilometrów trakcji kolejowych z rozwiązaniem GSM-R
„Wyposażyliśmy już ponad 70 000 kilometrów trakcji kolejowych w rozwiązania GSM-R na całym świecie.. W ubiegłym roku zdobyliśmy pierwszego klienta w Afryce. W nasz system łączności kolejowej zaopatrzyliśmy już 1000 kilometrów trakcji położonych na zróżnicowanym terenie w Algierii”—wyjaśnia dr Kari Kapsch, dyrektor generalny firmy Kapsch CarrierCom. Jest to jego zdaniem podstawa dalszego rozwoju w dwóch kierunkach: „Z jednej strony chcemy wyposażyć większą liczbę kilometrów trakcji kolejowych w rozwiązania GSM-R, a z drugiej dalej rozwijać usługi i produkty dla operatorów i klientów kolejowych. Na targach InnoTrans 2012 zależy nam na tym, aby przedstawić to rozwiązanie w ogólnym kontekście oraz zaprezentować i omówić najważniejsze punkty”.
Przyszłość komunikacji kolejowej
Ważną kwestią dla firmy Kapsch jest trwały dalszy rozwój rozwiązania GSM-R w kierunku komunikacji IP, jak również współpraca w celu promowania zastosowania rozwiązania GPRS w komunikacji kolejowej. Przy tym spółka korzysta również ze sposobności prezentowania na targach nowych rozwiązań w zakresie sieci dystrybucyjnej i dostępowej, które mają zarówno możliwość obsługi parametrów IP, jak i są „future-ready”. Druga istotna kwestia dotyczy aplikacji, które rozszerzają możliwości zastosowania istniejącej sieci GSM-R, jak również przyczyniają się do bezpieczeństwa personelu i pasażerów oraz zmniejszenia kosztów. Ponadto na targach InnoTrans 2012 firma Kapsch poruszy kwestię swoich usług całej sieci (end-to-end) w postaci usług wszystkiego w jednym miejscu (one stop shop). Szeroka paleta ofert przedsiębiorstwa sięga od komunikacji kolejowej na liniach szybkich, usług integracji i interoperacyjności w specyficznych dla klienta architekturach GSM-R do zindywidualizowanych ofert szkoleń dla operatorów kolejowych i partnerów branżowych. Również polska spółka kolejowa PKP PLK wybrała Kapsch CarrierCom na partnera w swoim pierwszym projekcie pilotażowym w systemie GSM-R. W związku z tym wznosi ona stacje bazowe na odcinku kolejowym o długości 84 km, a także wyposaża je w dodatkowe urządzenia służące do zdalnej transmisji danych. Umowa opiewa na kwotę około 11 milionów euro (44,2 mln zł).
W ubiegłych latach firma Kapsch zdobyła uznanie jako partner spółek kolejowych wspierający operatorów w sposób wszechstronny i oparty na najnowszym stanie techniki. Dlatego też przedsiębiorstwo Deutsche Bahn zdecydowało się na usługi firmy Kapsch przy modernizacji swojej szkieletowej technologii sieciowej GSM-R. Do połowy 2014 roku największa sieć GSM-R na świecie zostanie przełączona na technologię 3GPP Release 4. Na rzecz irlandzkiego operatora kolejowego Iarnród Éireann –Irish Rail (IÉ) firma Kapsch wprowadza cyfrowy system radiowy w regionie Dublin Area Rapid Transit. Zlecenie obejmuje modernizację kolejowych rozwiązań GSM-R za pomocą innowacyjnej architektury sieci szkieletowej 3GPP Release 4 na pilotowym odcinku o długości 48 km (długość całego odcinka wynosi 2000 km). W Hiszpanii firma Kapsch wyposażyła pierwszą linię szybkiego ruchu w Galicji w technologię bezpieczeństwa pociągów i technologię radiową. Chociaż jest to bardzo górzysty region i na odcinku istnieje wiele tuneli, projekt wdrożono w ciągu okresu krótszego niż rok. Całkowite rozwiązanie składające się z kompletnego systemu GSM-R oraz systemu BSS (Base Station Subsystem) doprowadził do skrócenia czasu jazdy Orense do Santiago z 90 minut do 38 minut.
Kapsch CarrierCom s.r.o. gościem na stoisku targowym przedsiębiorstwa SŽDC
Kapsch CarrierCom s.r.o., czeska spółka zależna spółki Kapsch CarrierCom, inormuje o aktualnych projektach w dziedzinie systemu cyfrowej łączności radiowej GSM-R w Czechach na stoisku targowym czeskiego zarządcy infrastruktury SŽDC. Obecnie firma Kapsch CarrierCom s.r.o. realizuje całkowite wyposażenie w system GSM-R odcinków kolejowych Ostraca –st. hr. SR i Přerov –Č. Třebová. Rozwiązanie end-to-end obejmuje oprócz technologii GSM-R również wszystkie usługi dotyczące infrastruktury i planowania wraz z inteligentnym systemem konserwacji „GSM-R Smart Houses“.