Impulsy SKM Trójmiasto praktycznie niezawodne
Od prawie dwóch latpo trójmiejskich torach kursują dwa Impulsy dostarczone przez nowosądeckiNewag. I radzą sobie znakomicie.
Jak donosi Radio Gdańsk jednostkom przydarzyła się zaledwiejedna awaria, i to też niezależna od producenta i przewoźnika. Przyczyną byłozawilgocenie urządzeń po ulewie – tłumaczy w Radiu Gdańsk rzecznik PKP SKMTomasz Złotoś. Poza tym było też kilka kilkunasto lub kilkudziesięciominutowychopóźnień, spowodowanych najczęściej usterkami ruchomych stopni zamontowanychprzy wejściach. Usterki te były spowodowane kolizjami z krawędziami peronów –dodaje.
Generalnie PKP SKM taborowo radzi sobie całkiem nieźle. Jakwynika z danych Radia Gdańsk spółka eksploatuje 59 ezt-ów. Do ruchu potrzeba 48,rezerwa jest zatem zapewniona. Pozwala to na sprawną realizację rozkładu jazdy,jak również szybkie zastępowanie uszkodzonych jednostek składem zastępczym.
Nico gorzej jest za to na linii PKM. Jak informuje RadioGdańsk spółka posiada 13 szynobusów, ale do zachowania prawidłowego rozkładu,na trasach musi ich być minimum 11.
W ubiegłym roku było kilka sytuacji, kiedy z powodu awariiliczba sprawnych składów była niewystarczająca. W takich przypadkachratowaliśmy się wypożyczeniem pociągów spalinowych od innych przewoźników.Zdarzyło się też, że musieliśmy kilka pociągów odwołać – tłumaczy na łamachRadia Gdańsk rzecznik SKM.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak wiadomo, pisaliśmy o tym w InfoRail.pl w ubiegłym roku częśćpociągów uległa awariom. PKP SKM musiała nawet posiłkować się wypożyczeniami składówod innych przewoźników – Arrivy i Przewozów Regionalnych.
„