Impulsy przekazane PKP SKM, wyjadą jeszcze w marcu

inforail
04.03.2016 12:06

Tak, jak sygnalizowaliśmy na łamach InfoRail w dniudzisiejszym w Gdyni nastąpiło uroczyste przekazanie dwóch pojazdów IMPULS 31WEwyprodukowanych przez NEWAG S.A. na zlecenie PKP Szybka Kolej Miejska wTrójmieście. W uroczystości, która rozpoczęła się od wspólnego przejazdu nowympojazdem na trasie Gdańsk Główny – Gdynia Cisowa, uczestniczyli przedstawicielewłaścicieli spółki, zarządu PKP SKM Trójmieście oraz NEWAG S.A.

Jak powiedział namPrezes PKP SKM Maciej Lignowski nas trasy wyjadą najprawdopodobniej od marcowejkorekty rozkładu jazdy. Będą kursowały w trakcji pojedynczej w obiegach GdańskŚródmieście ? Gdynia Cisowa, Wejherowo i Lębork. Ale, zgodnie z zapowiedziąszefa przewoźnika, będzie je można spotkać także w Tczewie czy Słupsku.

Przypomnijmy, że dwanowe Impulsy wyprodukowane dla SKM Trójmiasto przez NEWAG S.A. zgodnie z umowąpodpisaną w dniu 23 marca 2015r., to czteroczłonowe pojazdy o długości 74 400mm, które pomiesz­czą 529 osób wtym 359 na miejscach stojących i 170 na miej­scach sie­dzących. Od dotych­czas pro­du­ko­wa­nychpojaz­dów Impuls (31WE) różni się ilo­ścią drzwi iwyso­ko­ścią pod­łogi.Na życze­nie prze­woź­nika każ­dy czło­n posia­da czworo drzwi, awyso­kośćpod­łogi pojaz­dów została dosto­so­wana do pero­nów SKM (960 mm) iw sto­sunkudo stan­dar­do­wych Impul­sów jest wyż­sza o200 mm.Pojazdy wypo­sa­żone zostały wdodat­kowy wysu­wany stop­ień, który ni­we­lujelukę pomię­dzy tabo­rem apero­nem. WImpul­sach zamon­to­wanezostały toa­lety zobie­giem zamknię­tym przy­sto­so­wane dla osóbzogra­ni­czoną moż­li­wo­ścią poru­sza­niasię.

?Gratulujemy SKMTrójmiasto 15 rocznicy istnienia. Cieszymy się bardzo, że to właśnie Impulsy
z Newagu będą pierwszymi nowymi elektrycznymi pojazdami, które pojawią się natrasach obsługiwanych przez SKM Trójmiasto. Pragnę dodać, że w tym roku równieżNEWAG obchodzi swój jubileusz – rocznicę 140-lecia powstania firmy?, powiedziałPrezes NEWAG S.A. Zbigniew Konieczek. ?Nasze Impulsy to nowoczesne zespołytrakcyjne, które nie tylko wyróżniają się swoim wyglądem, ale
i zapewniają pasażerom komfortowe i bezpieczne warunki podróżowania? ? dodał PrezesKonieczek. Zapewnił też, że gotowość Impulsów jest niemal stuprocentowa.Przewoźnik zatem będzie musiał skupić się jedynie na ich obsłudze codziennej.Czy tak będzie? Zobaczymy.

Newag dodaje też,że to jed­ne znaj­no­wo­cze­śniej­szych tego typu pojaz­dów szy­no­wychwPol­sce. Kom­fort podróży zapew­nia ciche, kli­ma­ty­zo­wane wnę­trze,ergo­no­miczne fotele, inter­net igniazdka elek­tryczne. Impuls jest eko­no­micznyibez­pieczny ? cechuje się niskim zuży­ciem ener­gii elek­trycz­nej, gdyżpod­czas hamo­wa­nia pociąg oddaje ener­gię do sieci trak­cyj­nej. Wpojeź­dziezasto­so­wano nowo­cze­sny sys­tem wizu­al­nej idźwię­ko­wej infor­ma­cjipasa­żer­skiej, moni­to­ro­wa­nie wnę­trza, kon­takt zobsługą pociąguprzez tzw. inter­kom. Pociąg speł­nia rygo­ry­styczne euro­pej­skie normy zde­rze­nioweiwytrzy­ma­ło­ściowe. Osiąga pręd­kość eks­plo­ata­cyjną 160km/h.

Wartość kon­traktuwynosi 35571600 zł brutto (28920000 zł netto).