Impuls pojechał 211,6 km/h po CMK
inforail
22.02.2013 11:00
Impuls pojechał 211,6 km/h po CMK
Wyprodukowany przez nowosądecką spółkę NEWAG elektryczny zespół trakcyjny z rodziny „Impuls”przekroczył prędkość 200 km/h. Do końca maja br. wszystkie zamówione pociągi trafią do Kolei Dolnośląskich. Próba zrealizowana na odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, pomiędzy Psarami a Górą Włodowską, potwierdziła najwyższą jakość produkcji NEWAG. Czteroczłonowy elektryczny zespół trakcyjny to najnowszy produkt spółki. W pojeździe zastosowane zostały najnowocześniejsze podzespoły i rozwiązania technologiczne –dotyczy to w szczególności układu napędowego oraz systemów sterowania.
–„Bardzo konsekwentnie budujemy swoją pozycję rynkową, co znajduje odzwierciedlenie we wdrażanych przez nas innowacyjnych rozwiązaniach dla branży kolejowej. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że dzięki najwyższym kompetencjom i wytężonej pracy udało nam się wyprodukować pierwszy w Polsce pojazd pasażerski, którego konstrukcja i parametry pozwoliły osiągnąć na polskich torach nieosiągalną dotąd prędkość.”–powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A.
Pojazd zaprojektowany został przy współpracy z uznanym partnerem –firmą EC Engineering z Krakowa. Posiada wszystkie stosowne dopuszczenia do eksploatacji, wydane przez Urząd Transportu Kolejowego. Otrzymanie świadectw zostało poprzedzone kompleksowymi badaniami pojazdu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
–„Zaawansowanie technologiczne naszej produkcji jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów. Ostatnia próba prędkości pociągu, to najlepszy tego dowód. Pojazd osiągnął prędkość 211,6 km/h. Wszystkie urządzenia i systemy zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń.”–poinformował Józef Michalik, Dyrektor Marketingu NEWAG S.A.
Wykorzystując potencjał techniczny i kadrowy spółka dynamicznie rozwija działalność w zakresie produkcji nowoczesnego i szybkiego taboru pasażerskiego. W ubiegłym roku NEWAG z powodzeniem wprowadził na rynek, obok wspomnianego czteroczłonowego niskopodłogowego pojazdu, także sześcioczłonowy również z rodziny „Impuls”. Ten ostatni już trafił do SKM w Warszawie. Spółce udało się również z sukcesem zakończyć proces inwestycyjny związany z budową nowoczesnej hali produkcyjnej dla pojazdów pasażerskich, w której pierwszym realizowanym projektem będzie produkcja pojazdów dla Metra Warszawskiego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024