Impuls 37WE dla warmińsko-mazurskiego
inforail
15.05.2013 16:28
Impuls 37WE dla warmińsko-mazurskiego
Blisko 13 mln złotych wyda samorząd województwa na zakup nowego pociągu dla regionalnych kolei. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail dostawcą pojazdu będzie nowosądecka firma Newag. Umowę w tej sprawie podpisał w środę, 15 maja, marszałek województwa Jacek Protas oraz zarząd firmy z Nowego Sącz. Pojazd będzie wyposażony w klimatyzację, bezprzewodowy Internet, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Województwo otrzyma na początku 2015 roku dwuczłonowy skład na ponad 100 miejsc siedzących. Jego konstrukcja zapewnia jednak możliwość jego przebudowy do wielkości składu trójczłonowego. Producent z Nowego Sącza pokonał PESĘ. Będzie to pierwszy pociąg z Newagu na regionalnych torach Warmii i Mazur. Wcześniejsze, zarówno zasilany elektrycznie ELF, jak też szynobusy posiadające silniki spalinowe, dostarczała województwu bydgoska PESA. Samorząd posiada w tej chwili 12 takich pojazdów. Nowy skład kosztować będzie blisko 13 mln złotych, a pasażerowie skorzystają z niego już od początku 2015 roku. Klimatyzacja, bezprzewodowy internet oraz gniazdka elektryczne to udogodnienia, w zostanie wyposażona nowa jednostka, a które doceni na pewno każdy podróżujący koleją. Operatorem połączeń regionalnych w województwie są Przewozy Regionalne i to właśnie przewoźnikowi zostanie przekazany do eksploatacji nowy pojazd (o ile do 2015 roku nic się w tej kwestii nie zmieni). Jedyne kryterium wyboru oferty stanowiła cena. Newag zaproponował jednostkę o wartości 12.890.400 PLN, oferta PESY była droższa i została wyceniona na 13.271.700 PLN.
Dla Newagu jest to podwójny debiut –mówi Prezes Zbigniew Konieczek. 37WE jest pierwszym dwuczłonowym elektrycznym zespołem trakcyjnym z rodziny Impuls jaki wyprodukujemy w Nowym Sączu. Jest to też pierwsza realizacja dla Urzędu Marszałkowskiego województwa warmińsko-mazurskiego –dodaje.
Dwuczłonowy elektryczny zespół trakcyjny to najnowszy produkt spółki. Rozwiązania technologiczne bazują na wyprodukowanym przez NEWAG pojeździe z rodziny „Impuls”. W pojeździe zastosowane zostały najnowocześniejsze podzespoły i rozwiązania techniczne –dotyczy to w szczególności układu napędowego oraz systemów sterowania
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024