Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Impuls 2 z modułem dojazdowym w przyszłym roku

inforail
17.07.2018 11:23

W przyszłym roku Newagzaprezentuje pojazd 36We z modułem dojazdowym – zapowiedział Zbigniew Konieczek,szef producenta.

Będzieto jednostka podobna do tej, jaka została wyprodukowana dla Łódzkiej KoleiAglomeracyjnej, ale z możliwością jazdy bez sieci trakcyjnej. Pojazd maporuszać się wykorzystując własne zasilanie. Prędkość, którą będzie rozwijał to130-140 km/h – zapowiedział Zbigniew Konieczek.

Jednostkata ma zostać przygotowana w ramach projektu Luxtorpeda. Będzie, podobnie, jakDragon 2, przygotowana wspólnie przez inżynierów Newagu i Medcomu.

Pracenad jednostką trwają od 2016 roku. Wówczas Newag informował, że taka hybrydaskładać się będzie z trzyczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnegozasilanego przez klasyczny układ napędowy z sieci 3 kV DC, a także członuzasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga. Dołączany modułbędzie wyposażony w silniki napędzające agregaty prądotwórcze. Moc wytwarzanaprzez agregaty będzie przekazywana do elektrycznego zespołu trakcyjnego ibędzie zasilała silniki trakcyjne na wózkach napędowych. W zależności odpotrzeb zamawiającego, spalinowy moduł napędowy będzie mógł być wyposażany wkabinę sterowniczą i pulpit manewrowy z tyłu członu lub wyłącznie w pulpitymanewrowe. Człon napędowy z kabiną sterowniczą zapewni pełną funkcjonalnośćprowadzenia rekonfigurowanego zespołu trakcyjnego w ruchu pasażerskim dziękiczemu będzie możliwe prowadzenie pojazdu na trasach wahadłowych bezkonieczności przepinania modułu zasilającego na stacjach końcowych. Dodatkowymatutem modułu autonomicznego względem klasycznego rozwiązania hybrydowego, zczłonem zasilającym będącym częścią zespołu trakcyjnego, będzie obniżona masapojazdów, co wpłynie na redukcję kosztów eksploatacyjnych.

Idalej Newag podawał, że pojazd będzie wyposażony w nowoczesny układ napęduelektrycznego z układem sterowania optymalizującym zużycie energii, systemodzyskiwania i gromadzenia energii hamowania do wykorzystywania w trakciekolejnych rozruchów. Rekonfigurowany zespół trakcyjny w zależności odspecyfikacji wymaganej przez operatora będzie się charakteryzował pojemnością:ok. 170 miejsc siedzących i 160 miejsc stojących. Będzie też spełniał wszystkienormy zderzeniowe, a także najnowsze wytyczne dotyczące TSI.