Ile wagonów PKP Intercity nie jeździ i ile z nich przejdzie modernizacje?
Obecnie Spółkaposiada 520 wagonów wyłączonych z eksploatacji – poinformował wiceministerAndrzej Bittel.
I dodał, że z tej liczby zaplanowanych do przeprowadzenianapraw na 5-tym poziomie utrzymania, w ramach realizowanych i ogłoszonych postępowańjest 470 wagonów. Dla kolejnych 50 wagonów planowane jest ogłoszenie postępowańprzetargowych na wykonanie napraw na 5-tym poziomie utrzymania i przywrócenieich do eksploatacji.
Andrzej Bittel podał także inne ciekawe dane. I tak wedługstanu na dzień 6 lutego 2020 r. Spółka dysponuje 120 wagonami przystosowanymido poruszania się z prędkością 200 km/h i 1200 wagonami przystosowanymi dojazdy z prędkością 160 km/h. PKP Intercity stoi na stanowisku, że dostępnytabor odpowiada obowiązującej ofercie przewozowej. Ale jedną z kluczowychprzesłanek wdrożenia Strategii Taborowej jest rosnące zapotrzebowanie naprzejazdy koleją, a co za tym idzie możliwość materializacji ryzyka wystąpieniadeficytu w taborze.
Dalej dowiedzieliśmy się, że według stanu na dzień 6 lutego2020 r. zakończone bądź w trakcie realizacji są postępowania na modernizację wsumie 416 wagonów oraz zakup 81 wagonów. Ogłoszone zostały postępowania namodernizację kolejnych 255 wagonów. Do końca 2020 r. planowane jest ogłoszeniepostępowań na modernizacje oraz zakup pozostałych wagonów przewidzianych wstrategii taborowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Łącznie inwestycje taborowe PKP Intercity w 2020 rokupochłoną 995 mln zł.
„