Ile kasy wydano na tabor w 2017 roku?
Urząd TransportuKolejowego przedstawił dane na temat środków finansowych, przeznaczonych na tabor kolejowy w 2017 roku.
I tak w tym czasie przewoźnicy zainwestowali 373,3 mln PLN wzakup taboru (w tą kwotę nie zostały wliczone inwestycje marszałków).Przewoźnicy pozyskali 19 nowych EZT oraz 8 SZT. W nowy tabor zainwestowałyPrzewozy Regionalne, Koleje Dolnośląskie oraz Koleje Śląskie.
Dodatkową pulę nowego taboru stanowiły 33 szt. EZT,zakupione przez urzędy marszałkowskie, wykorzystywane w 2017 r. przez PrzewozyRegionalne oraz Koleje Małopolskie. Przewoźnicy przeprowadzili też modernizacjeposiadanego taboru za 389,3 mln PLN. 60% tej kwoty przeznaczone zostało namodernizację EZT (234,8 mln), w tym 230,9 mln objęło najpopularniejsze składyEN57. Coraz większą część taboru wykorzystywanego przez przewoźników stanowiwłasność jednostek samorządu terytorialnego. Samorządy najczęściej kupują noweelektryczne zespoły trakcyjne, a zakup współfinansowany jest ze środkówunijnych. Jednostki samorządu terytorialnego posiadają tabor kolejowy nawłasność i użyczają go na podstawie umów wybranym przewoźnikom świadczącymusługę przewozu osób na terenie wybranego województwa. Urzędy marszałkowskie,wykorzystując Fundusze Europejskie, w znaczący sposób polepszyły jakośćobecnego taboru, dokonując zakupu nowoczesnych EZT i SZT.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„