II Kongres Rozwoju Kolei: Przygotowania do inwestycji taborowych w nowej perspektywie [FILM]
Niezależnie od tego, czy w przyszłej perspektywie będąśrodki unijne na zakup i modernizację taboru kolejowego, powstanie ofertapozwalająca na jego doskonalenie – zapowiedział Andrzej Bittel, wiceministerinfrastruktury.
„Inwestując w infrastrukturę kolejową, w dworce, musimy teżinwestować w tabor i to czynimy. W ramach strategii taborowej Intercity,modernizowane są tzw. stare wagony, ale też kupowane nowe. Zmodernizowanychbędzie blisko tysiąc wagonów” – przypomniał wiceminister Bittel.
Modernizacja oraz zakup nowych jednostek obejmuje równieżlokomotywy i elektryczne zespoły trakcyjne, tak by pociągi mogły bezpieczniejeździć z wyższymi prędkościami.
„Te działania mają służyć temu, aby tabor w roku 2023, kiedyta odsłona programu taborowego powinna się zakończyć, był nowoczesny w 80 proc.Abyśmy mogli powiedzieć, że to jest taki tabor, który spełnia wszystkieoczekiwania, jest bezpieczny i wygodny” – zaznaczył Andrzej Bittel.
Wiceminister dodał, że inwestycje w tabor potrzebne są nietylko w PKP Intercity, lecz również w kolejach regionalnych i aglomeracyjnych.Zapewnił, że resort infrastruktury przygotowuje się do kolejnej perspektywyunijnej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Jest pewne zapytanie, czy będą pieniądze na tabor wprzyszłej perspektywie. Szykujemy się do tego, aby niezależnie od tego, czy UniaEuropejska uzna za stosowne dofinansowywanie zakupu taboru i jego modernizacji,stworzyć pewną ofertę, która pozwoli nam ten tabor ulepszać” – zadeklarował.
„