II Kongres Rozwoju Kolei: Przygotowania do inwestycji taborowych w nowej perspektywie [FILM]

inforail
29.01.2020 12:45

Niezależnie od tego, czy w przyszłej perspektywie będąśrodki unijne na zakup i modernizację taboru kolejowego, powstanie ofertapozwalająca na jego doskonalenie – zapowiedział Andrzej Bittel, wiceministerinfrastruktury.

„Inwestując w infrastrukturę kolejową, w dworce, musimy teżinwestować w tabor i to czynimy. W ramach strategii taborowej Intercity,modernizowane są tzw. stare wagony, ale też kupowane nowe. Zmodernizowanychbędzie blisko tysiąc wagonów” – przypomniał wiceminister Bittel.

Modernizacja oraz zakup nowych jednostek obejmuje równieżlokomotywy i elektryczne zespoły trakcyjne, tak by pociągi mogły bezpieczniejeździć z wyższymi prędkościami.

„Te działania mają służyć temu, aby tabor w roku 2023, kiedyta odsłona programu taborowego powinna się zakończyć, był nowoczesny w 80 proc.Abyśmy mogli powiedzieć, że to jest taki tabor, który spełnia wszystkieoczekiwania, jest bezpieczny i wygodny” – zaznaczył Andrzej Bittel.

Wiceminister dodał, że inwestycje w tabor potrzebne są nietylko w PKP Intercity, lecz również w kolejach regionalnych i aglomeracyjnych.Zapewnił, że resort infrastruktury przygotowuje się do kolejnej perspektywyunijnej.

„Jest pewne zapytanie, czy będą pieniądze na tabor wprzyszłej perspektywie. Szykujemy się do tego, aby niezależnie od tego, czy UniaEuropejska uzna za stosowne dofinansowywanie zakupu taboru i jego modernizacji,stworzyć pewną ofertę, która pozwoli nam ten tabor ulepszać” – zadeklarował.