II Kongres Rozwoju Kolei: Prezes PKP Intercity o taborze dla CPK [FILM]
Nasze inwestycje po2023 roku będą miały za zadanie pozyskanie nowoczesnego taboru, który będziewpisywał się w koncepcję Centralnego Portu Komunikacyjnego – zapowiedział MarekChraniuk, prezes PKP Intercity.
Podczas II Kongresu Rozwoju Kolei prezes Marek Chraniukpodkreślał, że spółka PKP Intercity realizuje obecnie duży program inwestycyjnyo wartości 7 mld zł. „Inwestujemy przede wszystkim w nowoczesny tabor, zarównokupując nowe, jak i modernizując istniejące wagony, lokomotywy i elektrycznezespoły trakcyjne” – zaznaczył prezes Chraniuk.
Podkreślił, że poczynione inwestycje przekładają się nazwiększenie się liczby osób podróżujących pociągami PKP Intercity. „Pomiędzyrokiem 2015 a 2019 mamy wzrost liczby pasażerów o 57 proc. W roku 2015 było to31 mln, w 2019 prawie 49 mln” – wyliczył prezes PKP Intercity.
Jednym z priorytetów spółki są projekty inwestycyjnezwiązane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. „Inwestycje po 2023 rokubędą skoncentrowane na dalszym pozyskiwaniu nowoczesnego taboru, który będziewpisywał się, jako komponent kolejowy, do Centralnego Portu Komunikacyjnego –zapowiedział Marek Chraniuk. – Ważnym celem dla spółki jest także inwestowaniew ekologię” – dodał. Chodzi m.in. o realizację przedsięwzięć pozwalających naograniczenie zużycia energii czy zmniejszenie hałasu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Chcemy, by kolej, która jest motorem gospodarki, cały czasbyła tak postrzegana. Nowoczesne dworce, nowoczesne pociągi, nowoczesne systemysprzedaży sprawiają, że klient wie, że na kolej zawsze można liczyć, że kolejjest prekursorem innowacyjności” – wyjaśnił prezes PKP Intercity.
„