II Kongres Rozwoju Kolei: PKP CARGO ewoluuje
PKP Cargo ewoluuje zprzewoźnika kolejowego w kierunku operatora logistycznego. Sytuacjana rynku pokazuje, że ten kierunek jest słuszny – ocenił CzesławWarsewicz, prezes Zarządu PKPCARGO S.A.
Podczas II Kongresu Rozwoju Kolei, który zgromadził w Warszawiekilkaset osób zainteresowanych branżą kolejową, CzesławWarsewicz, prezesPKPCARGO S.A. podkreślał rolętransportu intermodalnego w strategii spółki.
Transport intermodalny to taki rodzaj przewozu ładunków, wktórym wykorzystuje się więcej niż jeden środek transportu, np.pociąg i samochód ciężarowy, przy jednoczesnym wykorzystaniu nacałej trasie przewozów tylko jednej jednostki ładunkowej np.kontenera.
„Przyjęta w 2018 roku strategia zakłada, że PKP CARGObędzie ewoluowało z przewoźnika kolejowego w kierunku operatoralogistycznego. Struktura rynku i rozwój przemysłu intermodalnegopokazują, że ten kierunek jest słuszny” – powiedział prezesWarsewicz. Zaznaczył, że 2019 był kolejnym rokiem dynamicznegowzrostu rynku przewozów intermodalnych. „Rynek segmentuintermodalnego, operatora logistycznego, w którego chcemy sięprzekształcić, jest bardzo perspektywiczny, rosnący” –zaznaczył.
Prezes PKP CARGO S.A. przedstawił także planyinwestycyjne spółki. „Wpisują się one w poprawę naszejkonkurencyjności i rozwoju w obszarach najbardziej dynamicznierosnących, bo to jest potrzeba rynku, potrzeba klienta – powiedział.- Stąd też zakup ok. 1200 wagonów intermodalnych, pięciulokomotyw wielosystemowych i modernizacja terminala w Małaszewiczach.One mają poprawić naszą konkurencyjność i stworzyć przewagi wofercie dla klientów” – dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podkreślił przy tym, że dla spółki nie ma znaczenia, co jestprzewożone w kontenerach. „Wszystkie towary, które sąkonteneryzowane, są przedmiotem naszego zainteresowania” -zadeklarował.
Prezes Czesław Warsewicz zwrócił jednocześnie uwagę, żestruktura gospodarki zmienia się właśnie w kierunkukonteneryzacji. „Dzisiaj ponad 90 proc. wymiany handlowej produkcjiopiera się właśnie o kontenery. Dziesięć lat temu było toniespełna 50 proc. – wyliczał. – To jest duża nasza rola, aby wtym torcie przewozowym mieć jak największy udział. Stąd teżnasza specjalizacja w transporcie intermodalnym” – podsumował.
„