TransInfo Archiwum|Inforail|Wydarzenia|II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]
II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]
inforail
30.01.2020 11:45
II Kongres Rozwoju Kolei: Jakie są cele polskiej kolei? [FILM]
W 2023 roku po CMKpojedziemy z prędkością 250 km/h – zapowiedział podczas otwarcia II KongresuRozwoju Kolei Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dzięki temu czasprzejazdu z Warszawy do Katowic i Krakowa ma skrócić się do poniżej 2 godzin.
Minister Andrzej Adamczyk powiedział również, żekoniecznością jest stworzenie poolu taborowego dla przewozów pasażerskich, woparciu o polskich producentów. Jeszcze kilka lat temu w poznańskiej FabrycePojazdów Szynowych „wiatr zamiatał liście” – mówił Adamczyk. Teraz producent mapełen portfel zamówień – dodał.
Kolej+. Ale nie tylko
Minister Infrastruktury przypomniał również, że realizowanyjest program Kolej+. Obiecaliśmy połączenia kolejowe małym miastom imiejscowością. Słowa dotrzymamy – zapewnił Adamczyk.
Kolej obroniła się, a zadecydowali o tym nasi pasażerowie.Rynek będzie się rozwijał – powiedział Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.Pasażerowie wybrali kolej dlatego, że mogą w domu sprawdzić rozkład jazdy,kupić wspólny bilet, zostać poinformowani o opóźnieniu. Po przyjeździe dodanego miasta będą mogli zamówić samochód elektryczny. To wszystko działa. Mamypomysły i wiemy co trzeba zmieniać, aby być jeszcze lepszym – dodał.
Celem zasadniczym jest wydatkowanie 110 mld zł do 2023 roku– powiedział Andrzej Adamczyk. Duża część tych środków jest już zakontraktowana– dodał.
Jak wskazał polskie szlaki kolejowe zostały zabezpieczoneprzed likwidacją, teraz trzeba patrzeć na ich rozbudowę.
Dworce – będzie więcejzmodernizowanych
Nie można zapomnieć także o dworcach kolejowych. Kolejprzygotowuje się do następnego projektu, który obejmie przebudowę 150 obiektów.Polskie dworce powinny być miejscem, gdzie można skorzystać z WiFi i czystejtoalety – wskazał minister Adamczyk.
Polska kolej musi być także przyjazna dla osób zniepełnosprawnościami. Dworce i przystanki nie mogą być dla nich przeszkodą.
Minister Adamczyk podkreślił także bardzo dobrą współpracęPKP Intercity z PKP PLK. Jeszcze kilka lat temu pociągi przewoźnikazatrzymywały się na 296 dworcach. Dziś jest ich prawie 400.
Modernizacje linii
W tej chwili modernizowanych jest wiele liniiaglomeracyjnych – wskazał szef PKP PLK Ireneusz Merchel. Inwestycjom tymtowarzyszy powstawanie nowych parkingów i tras dojazdowych. Za kilka lat będziemymogli powiedzieć, że do wielu miejscowości wraca kolej.
Jako PKP PLK przygotowujemy infrastrukturę dla rożnychorganizatorów. Dobrym przykładem kolei aglomeracyjnej są Rzeszów, Szczecin czyKraków. Budujemy nowe przystanki, rośnie prędkość do 100 czy 120 km/h. Dlakolei regionalnej są one wystarczające i pozwalają na przyciągnięcie tych osób,które dotychczas korzystały z transportu indywidualnego. Przenoszenietransportu samochodowego na tory ma sens – wskazał Ireneusz Merchel.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:Rozwój rynku pasażerskiego
Inwestycje w tabor i stacje postojowe zwiększajązainteresowanie koleją. Nowy tabor – wagony, ezt-y i lokomotywy – wpływa nawzrost liczby pasażerów – powiedział szef PKP Intercity Marek Chraniuk.Podróżni dobrze oceniają spółkę.
Miejsca, do których dociera kolej, stają się coraz bardziejatrakcyjne. Rosną ceny gruntów. Kolej jest najbardziej niezawodnym środkiemtransportu. Wsiadając do pociągu mamy niemal 100% pewność, że dojedziemy docelu. Spółka PKP Intercity nie odwołuje pociągów – podkreślił Chraniuk.
Co ważne zmienia się komfort podróżowania, który dla PKPIntercity jest najważniejszy. Przewoźnik wsłuchuje się w głosy pasażerów. Jakprzykład szef przewoźnika wskazał expresy do kawy czy WiFi w Pendolino. Terazte udogodnienia są dostępne dla pasażerów.
I wreszcie wspólny bilet. Ten projekt rozwija się. Wspólnedziałania są korzystne dla pasażerów.
Rynek przewozówtowarowych
Przewozów towarów jest mocno skorelowany z rozwojemgospodarki – wskazał Czesław Warsewicz, Prezes PKP CARGO. Perspektywy wzrostugospodarczego pozytywnie wpływają na perspektywy, a jednocześnie pokazują ogromwzrostu przewozów towarowych, który przed nami.
W strategii PKP CARG przyjęty został kierunek ekspansji wobszarze trójmorza. PKP CARGO chce iść w kierunku stworzenia operatoralogistycznego.
{https://vimeo.com/388696293}
„
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024