I znowu będzie tłoczno na Półwyspie Helskim?
Jakiś czas temu PKPPLK zakończyły remont linii kolejowej na Półwysep Helski. Tymczasem przedstawicielPrzewozów Regionalnych Artur Kowalczyk stwierdził, że przepustowości nie da siępoprawić, m.in. z uwagi na długość peronów.
I dodał, że zakupionych zostało pięć Linków, z czego trzykursują w województwie Pomorskim. Jeszcze w ubiegłym tygodniu można je byłospotkać na Półwyspie Helskim, co pokazywaliśmy w InfoRail.pl. Oczywistym faktemjest, że dwuczłonowe jednostki nie poprawią sytuacji na trasie do Helu. Skorozatem przewoźnik narzeka chociażby na długość peronów warto może zastanowić sięnad zakupem jednostek piętrowych? Podjęcia i realizacji takich decyzji nie bałysię Koleje Mazowieckie, które piętrowe wagony zakupiły. W strategii taborowej PrzewozówRegionalnych takich jednostek nie ma. Niestety, bo przydałyby się nie tylko naPółwyspie Helskim, ale także na kilku innych trasach. Jeśli nie zakupy, to może wypożyczenie? Tylko czy znalazłby się chętny, który mógłby zaoferować taki tabor?
Wracając jednak nad morze. Tabor na tę linię mamyprzygotowany – mówił Artur Kowalczyk. Sytuacja jednak nie poprawi się zewzględu na przepustowość – dodawał. Tyle, że na Półwyspie miejsce znalazło się jeszczedla Arrivy i dla PKP Intercity z TLK Hel – Gdynia – Hel. Gdyby jednak tegotaboru było więcej to pewnie właśnie Przewozy Regionalne a nie inny przewoźnicywypełniliby rozkładową lukę.
Tymczasem Przewozy Regionalne uruchomią w wakacje pociągiturystyczne na Słowację i do Walił (pisaliśmy o tym w InfoRail.pl). Kowalczykstwierdził też, że przygotowanie taboru i pracowników do sezonu jest dobre. Ana Półwyspie Helskim zapewne, tak jak w latach ubiegłych, będzie tłoczno. Obytylko pogoda dopisała…
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„