Hybrydowy zespół trakcyjny NEWAG-u
Jakjuż informowaliśmy NEWAG otrzyma z Narodowego Centrum Badań i Rozwojudofinansowanie w wysokości 15 415421,34 PLN, na realizację swojego projektu pn.?Pierwsza na świecie rodzinaautonomicznych, rekonfigurowanych, bimodalnych pojazdów trakcyjnychprzeznaczonych do realizacji przewozów w ruchu pasażerskim międzyregionalnym,regionalnym i aglomeracyjnym, spełniających wymagania Technicznych SpecyfikacjiInteroperacyjności TSI?.
Producentpoinformował, że całkowity koszt projektu, który otrzyma dofinansowanie wramach konkursu 2/1.1.1/2015 „Szybka ścieżka? dla dużychprzedsiębiorstw w ramach Działania 1.1. „Projekty B+Rprzedsiębiorstw”, Poddziałanie 1.1.1 ?Badania przemysłowe i pracerozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa? wyniesie 38 538 553,35 PLN .
Producentpoinformował, że hybrydowy zespół trakcyjny składać się będzie z trzyczłonowegoelektrycznego zespołu trakcyjnego zasilanego przez klasyczny układ napędowy zsieci 3 kV DC, a także członu zasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga.Dołączany moduł będzie wyposażony w silniki napędzające agregaty prądotwórcze.Moc wytwarzana przez agregaty będzie przekazywana do elektrycznego zespołutrakcyjnego i będzie zasilała silniki trakcyjne na wózkach napędowych. Wzależności od potrzeb zamawiającego, spalinowy moduł napędowy będzie mógł byćwyposażany w kabinę sterowniczą i pulpit manewrowy z tyłu członu lub wyłączniew pulpity manewrowe. Człon napędowy z kabiną sterowniczą zapewni pełnąfunkcjonalność prowadzenia rekonfigurowanego zespołu trakcyjnego w ruchupasażerskim dzięki czemu będzie możliwe prowadzenie pojazdu na trasachwahadłowych bez konieczności przepinania modułu zasilającego na stacjachkońcowych.
Dodatkowym atutem modułu autonomicznegowzględem klasycznego rozwiązania hybrydowego, z członem zasilającym będącymczęścią zespołu trakcyjnego, będzie obniżona masa pojazdów, co wpłynie naredukcję kosztów eksploatacyjnych. Pojazd będzie wyposażony w nowoczesny układnapędu elektrycznego z układem sterowania optymalizującym zużycie energii,system odzyskiwania i gromadzenia energii hamowania do wykorzystywania wtrakcie kolejnych rozruchów.
Rekonfigurowany zespół trakcyjny w zależnościod specyfikacji wymaganej przez operatora będzie się charakteryzowałpojemnością: ok. 170 miejsc siedzących, 160 miejsc stojących, wytrzymałościąstatyczną: kategorii PII wg EN-PN 12663i odpornością zderzeniową: C1 wg EN-PN15227.
Pojazd będzie spełniał wymagania TSILOC&PAS, TSI NOI, TSI SRT, TSI PRM, TSI CCS.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Projekt podjęty został z myślą o rynkukolejowych przewozów pasażerskich w Polsce i na świecie.
Należydodać, że projekt NEWAG-u znalazł się w gronie 12 projektów (ilość wszystkichto 114), które otrzymają dofinansowanie.
„