Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydowy zespół trakcyjny NEWAG-u

inforail
09.03.2016 14:03

Jakjuż informowaliśmy NEWAG otrzyma z Narodowego Centrum Badań i Rozwojudofinansowanie w wysokości 15 415421,34 PLN, na realizację swojego projektu pn.?Pierwsza na świecie rodzinaautonomicznych, rekonfigurowanych, bimodalnych pojazdów trakcyjnychprzeznaczonych do realizacji przewozów w ruchu pasażerskim międzyregionalnym,regionalnym i aglomeracyjnym, spełniających wymagania Technicznych SpecyfikacjiInteroperacyjności TSI?.

Producentpoinformował, że całkowity koszt projektu, który otrzyma dofinansowanie wramach konkursu 2/1.1.1/2015 „Szybka ścieżka? dla dużychprzedsiębiorstw w ramach Działania 1.1. „Projekty B+Rprzedsiębiorstw”, Poddziałanie 1.1.1 ?Badania przemysłowe i pracerozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa? wyniesie 38 538 553,35 PLN .

Producentpoinformował, że hybrydowy zespół trakcyjny składać się będzie z trzyczłonowegoelektrycznego zespołu trakcyjnego zasilanego przez klasyczny układ napędowy zsieci 3 kV DC, a także członu zasilającego dołączanego za pomocą sprzęgu Scharfenberga.Dołączany moduł będzie wyposażony w silniki napędzające agregaty prądotwórcze.Moc wytwarzana przez agregaty będzie przekazywana do elektrycznego zespołutrakcyjnego i będzie zasilała silniki trakcyjne na wózkach napędowych. Wzależności od potrzeb zamawiającego, spalinowy moduł napędowy będzie mógł byćwyposażany w kabinę sterowniczą i pulpit manewrowy z tyłu członu lub wyłączniew pulpity manewrowe. Człon napędowy z kabiną sterowniczą zapewni pełnąfunkcjonalność prowadzenia rekonfigurowanego zespołu trakcyjnego w ruchupasażerskim dzięki czemu będzie możliwe prowadzenie pojazdu na trasachwahadłowych bez konieczności przepinania modułu zasilającego na stacjachkońcowych.

Dodatkowym atutem modułu autonomicznegowzględem klasycznego rozwiązania hybrydowego, z członem zasilającym będącymczęścią zespołu trakcyjnego, będzie obniżona masa pojazdów, co wpłynie naredukcję kosztów eksploatacyjnych. Pojazd będzie wyposażony w nowoczesny układnapędu elektrycznego z układem sterowania optymalizującym zużycie energii,system odzyskiwania i gromadzenia energii hamowania do wykorzystywania wtrakcie kolejnych rozruchów.

Rekonfigurowany zespół trakcyjny w zależnościod specyfikacji wymaganej przez operatora będzie się charakteryzowałpojemnością: ok. 170 miejsc siedzących, 160 miejsc stojących, wytrzymałościąstatyczną: kategorii PII wg EN-PN 12663i odpornością zderzeniową: C1 wg EN-PN15227.

Pojazd będzie spełniał wyma­ga­­nia TSILOC&PAS, TSI NOI, TSI SRT, TSI PRM, TSI CCS.

Projekt podjęty został z myślą o rynkukolejowych przewozów pasażerskich w Polsce i na świecie.

Należydodać, że projekt NEWAG-u znalazł się w gronie 12 projektów (ilość wszystkichto 114), które otrzymają dofinansowanie.