Hybrydowe manewry w Bawarii
inforail
26.08.2013 15:26
Hybrydowe manewry w Bawarii
Deutsche Bahn AG wspólnie z Alstom Deutschland AG, landem Bawaria i DAL GmbH rozpoczęły realizację projektu ERI H3 dotyczącego hybrydowych lokomotyw manewrowych. Podpisano umowę dotyczącą finansowania zakupu i budowy 5 lokomotyw typoszeregu H3. Land Bawaria dofinansował projekt kwotą 600 tys. euro. Celem projektu jest sprawdzenie lokomotyw w codziennej eksploatacji. Przetestowana zostanie przydatność technologii hybrydowej wraz z kosztami eksploatacji. Oceniony zostanie też poziom redukcji zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.
Projekt ma być znaczącym krokiem w stronę wprowadzenia technologii hybrydowej do produkcji seryjnej. Lokomotywy powstaną w niemieckim zakładzie Alstomu w Stendal.
Praktyczny test lokomotyw będzie trwał 8 lat począwszy od 2015 roku. Będą one eksploatowane w DB Regio Franken w Würzburgu i Norymberdze. Wprowadzenie lokomotyw do eksploatacji ma wiązać się z oszczędnością energii i być zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
Praktyczny test lokomotyw będzie trwał 8 lat począwszy od 2015 roku. Będą one eksploatowane w DB Regio Franken w Würzburgu i Norymberdze. Wprowadzenie lokomotyw do eksploatacji ma wiązać się z oszczędnością energii i być zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
Trzyosiowa lokomotywa H3 ma zużywać o 50% mniej paliwa w porównaniu z wcześniejszymi pojazdami. Emisja zanieczyszczeń ma spaść o 70%. Silniki Diesla o mocy 350 kW spełnią normę czystości spalin Etap IIIB. Aż 80% eksploatacji ma przebiegać z wykorzystaniem baterii, co umożliwi bezemisyjną jazdę na krótkich odcinkach, np. w rejonie miast. Maksymalna prędkość pojazdu to 100 km/h.
Lokomotywy zakupił fundusz leasingowy DAL, który udostępni je kolejom niemieckim na 8 lat. Firma jest przekonana co do słuszności tej pionierskiej technologii, co zadecydowało o udzieleniu leasingu operacyjnego.
DB w związku z realizacją projektu oczekuje zmniejszenia zużycia paliwa, obniżki kosztów utrzymania i znacznego spadku emisji zanieczyszczeń.
Projekt H3-Hybrid jest inicjatywą realizowaną w ramach platformy innowacji Eco Rail Innovationen (ERI). Do platformy należy 17 przedsiębiorstw. Celem inicjatywy jest uczynienie systemu kolejowego bezemisyjnym do 2050 roku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024